سنا- مراسم اهدای گواهینامه‌های دوره‌ تخصصی خبرنگاری ویژه بورس و بازار سرمایه، با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، رییس دانشکده خبر و قائم مقام خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برگزار شد. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در این مراسم با بیان اینکه توسعه بازار سرمایه بدون وجود خبرنگاران حرفه‌ای امکان‌پذیر نیست، ابراز داشت: حلقه ارتباط جامعه و بازار سرمایه، «رسانه‌ها» هستند و در این مسیر خبرنگاران باید توانایی انعکاس صحیح مطالب به جامعه و همچنین برآوردن کردن انتظارات جامعه از بازار سرمایه را داشته باشند.

علی صالح‌آبادی با اشاره به اینکه هر روز مفاهیم جدیدی وارد بازار سرمایه می‌شود، به خبرنگارانی که در این دوره تخصصی شرکت کرده بودند، توصیه کرد این مرحله را شروع کار در نظر گرفته و با مفاهیم و ابزارهای جدید آشنا شوند.

وی تصریح کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار دوره‌های تخصصی بورس و بازار سرمایه را پیگیری می‌کند تا خبرنگاران در جریان آخرین تحولات بازار سرمایه قرار بگیرند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تشکر از خبرنگارانی که در این دوره شرکت کرده بودند، گفت: امیدوارم آموخته‌ها در این دوره کمک کند تا اخبار درست، دقیق و تخصصی به جامعه منعکس شود.

سخنگوی سازمان بورس در پایان ابراز امیدواری کرد دوره‌های آینده، با کیفیت بالایی برگزار شود.

آموزش خبرنگاران اجتناب‌ناپذیر است

در این مراسم،‌ قائم‌مقام خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه جایگاه اقتصاد در سال‌های اخیر در کشور پررنگ‌تر شده است، افزود : نامگذاری سال ۹۰ به عنوان سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده اهمیت این مقوله مهم است.

غلامحسین اسلامی‌فر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را مهم‌ترین اقدام اقتصادی دولت در سال ۸۹ اعلام کرد و گفت: یکی از وظایف مهم رسانه‌ها، پرداختن به موضوعات مختلف اقتصادی به خصوص این طرح بزرگ است که این امر مستلزم حضور خبرنگاران حرفه‌ای در تحریریه خبرگزاری‌ها و روزنامه‌هاست. وی اظهار داشت: بازار سرمایه یکی از حوزه‌های تخصصی اقتصاد است که رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی دقیق و فرهنگ‌سازی لازم، اقشار مختلف جامعه را با این حوزه آشنا کنند. قائم‌مقام ایرنا برگزاری نخستین دوره آموزشی خبرنگاران بازار سرمایه را سرآغاز تعاملات دانشکده خبر با سازمان‌ها و نهادهای اقتصادی کشور اعلام کرد و گفت: آموزش خبرنگاران در حوزه‌های تخصصی امری اجتناب‌ناپذیر و ضروری برای رسانه‌هاست که امیدواریم سایر سازمان‌ها و نهادهای اقتصادی نیز توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند. اسلامی‌فر یکی از ضعف‌های کنونی رسانه‌های کشور را نبود خبرنگاران تخصصی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد و افزود : به طور حتم برگزاری چنین دوره‌های آموزشی می‌تواند بخشی از خلاء‌های موجود را پوشش دهد.

خبرنگاران حلقه واسط مردم و مسوولان

در این مراسم، رییس دانشکده خبر، خبرنگاران را حلقه واسط میان مردم و مسوولان اعلام کرد و گفت: آموزش خبرنگاران متخصص از مهم‌ترین اهداف تاسیس این دانشکده است تا رسانه‌ها به خوبی وظایف خطیر خود را انجام دهند. فرج‌اللهی اظهار داشت: با تخصصی‌تر شدن علم در جامعه، نیاز به خبرنگاران حرفه‌ای بیش از گذشته در کشور احساس می‌شود که برگزاری دوره‌های آموزشی می‌تواند نقش بسزایی در آموزش خبرنگاران ایفا کند.

وی آمادگی دانشکده خبر را برای برگزاری دوره‌های تخصصی در حوزه بازار سرمایه اعلام کرد.

در پایان این مراسم، گواهی نامه شرکت کنندگان نخستین دوره آموزشی خبرنگاران بازار سرمایه از سوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و قائم مقام ایرنا اهدا شد.