گروه بورس- مجید اسکندری: انتشارات ترمه به تازگی چند عنوان کتاب در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، مدیریت مالی و حسابداری منتشر کرده است که در زیر به معرفی سه عنوان از آنها می‌پردازیم.

تحلیل فرآیند سرمایه‌گذاری در محیط اقتصادی


«تحلیل فرآیند سرمایه‌گذاری در محیط اقتصادی» عنوان کتابی است که توسط رضا داغانی، محمد صیادی و حمید الهیاری ابهری تالیف و ترجمه شده است.
کتاب حاضر به توضیح درخصوص تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال و نگرش‌های موافق و مخالف با آنها می‌پردازد. فصل اول کلیات تحلیل سرمایه‌گذاری، مبانی و تئوری‌های مالی را به طور خلاصه تشریح می‌کند. در فصل دوم مالی رفتاری بررسی می‌شود و در فصل سوم تحلیل بنیادی و کاربرد مدل‌های ارزش‌گذاری توضیح داده می‌شود.
خواننده در فصل‌های چهارم و پنجم کتاب با تحلیل نسبت‌ها در صورت‌های مالی آشنا می‌شود و در فصل پایانی تاثیرپذیری سرمایه‌گذاری از شرایط و محیط اقتصادی مورد بحث قرار می‌گیرد. این کتاب می‌تواند به عنوان منبعی برای مطالعه و شرکت در آزمون‌های اصول بازار سرمایه و ارزشیابی سازمان بورس مورد استفاده قرار گیرد.
این کتاب در 220 صفحه و با تیراژ 1100 نسخه چاپ و منتشر شده است.

بازار رهن و اوراق بهادار به پشتوانه املاک و مستغلات


کتاب اخیر ترجمه و تالیف دکتر فریدون رهنمای رودپشتی و دکتر زهرا امیرحسینی است که با همکاری انجمن مهندسی مالی ایران انتشار یافته است.
این کتاب به عنوان مجموعه‌ای تخصصی از مباحث مالی برای پاسخگویی به نیازهای روزافزون پژوهشگران، دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در رشته‌های مدیریت مالی، سرمایه‌گذاری، اقتصاد، مهندسی معماری و صنایع و نیز کاربران حرفه‌ای در صنعت ساختمان، املاک و مستغلات و فعالان بازار تدوین شده
است.
مطالب این کتاب در دو بخش مستقل اما مرتبط با یکدیگر شامل بازار رهن و اوراق بهادار به پشتوانه املاک و مستغلات حاصل تحقیقات پژوهشگران این مجموعه با بهره‌گیری از منابع جدید و معتبر و تخصصی است.
ساختار کتاب به گونه‌ای است که ابتدا کاربران با فلسفه شکل‌گیری ابزارهای مالی و بازار رهن و نقش، اهمیت و جایگاه آن آشنا شده و سپس به پشتوانه این شناخت، در مورد انواع اوراق بهادار به پشتوانه املاک و مستغلات در این بازار به عنوان ابزارهای مالی آگاهی لازم را کسب کنند.
این کتاب مشتمل بر هشت فصل است که عبارتند از: فلسفه شکل‌گیری و توسعه ابزارهای مالی، بازار رهن، املاک و مستغلات، لزوم شناخت اوراق بهادار به پشتوانه املاک و مستغلات، اوراق رهنی، اوراق بهادار قابل قبول نمایندگی و قراردادهای آتی رهنی طبقه‌بندی شده، تعهدات رهنی تضمین شده نمایندگی (CMO)، اوراق بهادار به پشتوانه رهنی مسکونی غیرنمایندگی، اوراق بهادار به پشتوانه دارایی، املاک و مستغلات، اوراق بهادار به پشتوانه رهنی تجاری و تجزیه و تحلیل اوراق بهادار به پشتوانه املاک و مستغلات.
این کتاب در 405 صفحه و با تیراژ 1100 نسخه تدوین و منتشر شده است.

مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری


«مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری با نگاهی به ارزیابی عملکرد پرتفوی» عنوان کتاب دیگری است که توسط دکتر بهروز خدارحمی، حامد احمدی‌نیا و رضا داغانی ترجمه و تالیف شده است.
در این کتاب سعی شده است پیش‌زمینه روش‌ها و مدل‌های ارزیابی عملکرد صندوق‌ها و پرتفوی تحت مدیریت آنها بررسی شود. فصل اول کتاب، اصول و مفاهیم سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری، انواع صندوق‌ها، مزایا و معایب آنها بررسی شده است. فصل دوم مروری دارد بر معیارها و مدل‌های ارزیابی عملکرد
صندوق‌ها.
فصل سوم کتاب به ارزیابی عملکرد صندوق‌ها در شرایط متفاوت بازار اختصاص یافته است. عامل تنزیل تصادفی قیمت‌گذاری دارایی، چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ارزیابی عملکرد صندوق‌های با درآمد ثابت عناوین فصل‌های ۴، ۵ و ۶ کتاب است.
در فصل هفتم صندوق‌های پوشش‌دهنده ریسک، در فصل هشتم شواهدی از تجربه محققان در زمینه ارزیابی عملکرد صندوق و در فصل نهم بررسی و ارزیابی مجموعه‌ای از صندوق‌های سرمایه‌گذاری آمده است.
فصل پایانی کتاب نیز مروری دارد بر مدل‌های قیمت‌گذاری دارایی‌های سرمایه‌ای
در پایان هر فصل از این کتاب، سوال و بحث و گفت‌وگو در این زمینه درج شده است.
«مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری» در ۳۰۰ صفحه با تیراژ ۱۱۰۰ نسخه و با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری کیمیا سهم منتشر شده است.