به این ترتیب سطح یادشده در صورتی‌که طی روزهای آتی مجددا باز‌پس‌گرفته نشود، می‌توان این برداشت را داشت که بازار اصلاح قویی را پیش خواهد گرفت و به سطوح پایین‌تری هدایت خواهد شد. در این میان نیز برخی از کارشناسان تکنیکالی بر این باور هستند که نزدیک‌شدن موقعیت شاخص‌کل به خط روند صعودی از نقطه استارت رشد اخیر خود می‌تواند نشان از بازگشت تمایلات صعودی به بازار باشد، اما در صورتی‌که بازه زمانی تحلیل را به دوره‌‌‌‌‌‌‌‌های قبل تعمیم دهیم، در‌می‌‌‌‌‌‌‌‌یابیم که برخورد سطح حمایتی فیبوناچی که معادل محدوده ۸/ ۱ تا ۹/ ۱میلیون‌واحدی شاخص‌کل  است با خط روند از آخرین کف روند، اصلاح بازار می‌تواند همچنان ادامه‌دار باشد.

همچنین با عقب‌نشینی و ایجاد ثبات و آرامش نسبی در بازار ارز و سکه، این نگاه تا حدودی تقویت می‌شود که بازار سهام محرک خارجی برای بازگشت آنی به روند صعودی را در حال‌حاضر ندارد، در مقابل چنین سناریویی، احتمال دیگری نیز وجود دارد.  

این سناریو حاکی از آن است که افت فعلی بازار با توجه به اینکه شیب و سرعت بالایی داشته، می‌‌‌‌‌‌‌‌تواند طی روزهای آتی متعادل‌‌‌‌‌‌‌‌تر شود و با نوسان‌های محدودی همراه باشد. از آنجایی‌که طی این چند روز اخیر حجم زیادی از پول سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران خرد (حقیقی‌‌‌‌‌‌‌‌های بازار) از بورس تهران خارج شده‌است، این برداشت را می‌توان داشت که معاملات و ماندگاری و رفتار بازار همچنان در دست هیجان معامله‌گران قرار دارد. حال گفته می‌شود که برای مهار چنین رویدادهای هیجان‌محوری، برخی ارکان همچون صندوق توسعه و تثبیت بازار سرمایه می‌توانند نقش بسیار مهمی را در بورس اوراق‌بهادار تهران ایفا کنند.