در هفته‌های گذشته بازار سهام از سوی سرمایه‌گذاران با یک پرسش مشترک روبه‌رو بوده است: چرا مسیر بازار سهام همچنان صعودی مانده و بیشتر هفته‌ها یکی پس از دیگری به نفع بازار سرمایه سپری می‌شوند؟ روند داد‌و‌ستدهای بورسی نشان می‌دهد عوامل مختلفی در به وجود آمدن این شرایط موثر بوده است. روزها می‌گذرند و نماگرهای سهامی هر روز بیشتر از قبل رشد می‌کند. همین امر سبب شده تقاضای موثر سهامی در بازار مذکور با قدرت هرچه بیشتر به‌خصوص در نمادهایی که کمترین میزان رشد را داشته اند وجود داشته باشد. بنابراین آنچه واضح است این است که بازار از سکون فرسایشی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خارج شده و در مسیر جدیدی قدم گذاشته است. بررسی روند بازارهای دارایی حاکی از آن است که شرایط حاکم بر این بازارها همچنان بر پایه انتظارات تورمی می‌چرخد.

در روزهای قبل گرچه بازارهای ارز، سکه و طلا با نوسان همراه بوده‌اند اما رشد شاخص دلار و چشم‌انداز افزایشی آن در کنار احتمال قدرتمند شدن قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی می‌تواند موید آن باشد که به واسطه این عوامل بازار سهام با کشش بالای تقاضا روبه‌رو شود. به نظر می‌رسد بازار سهام در روزهای آینده حتی با تحرکات بیشتری نیز از سوی سرمایه‌گذاران روبه‌رو شود. انتشار عملکرد مطلوب اغلب شرکت‌ها در فصل زمستان نسبت به مدت مشابه سال قبل از یک سو و از سوی دیگر خیز سهامداران برای حضور در مجامع از یک روند نسبتا پایدار صعودی در تالار شیشه‌ای خبر می‌دهد. به این ترتیب آنچه در هفته‌های گذشته از سوی برخی سرمایه‌گذاران امکان متوقف شدن روند صعودی بورس عنوان شده، در این مقطع تا حدود زیادی می‌تواند سناریویی غیرمحتمل محسوب شود.

به نظر می‌رسد طی روزهای آینده و با مشخص شدن سکاندار وزارت صمت و مختصات جدید عرضه خودرو، اهالی بازار سرمایه فاز جدیدی از تغییرات را تجربه کنند. از این منظر بازار سهام جذابیت‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران خواهد داشت. بورس تهران با دستیابی به سطوح غیرتکراری در حال جلب اعتماد سرمایه‌گذاران است. برخی تحلیلگران اقتصادی نیز بر این باورند که عدم عرضه سهام بزرگ و شاخص‌ساز از سوی حقوقی‌ها می‌تواند حتی منجر به کنترل و مدیریت بازار ارز شود. این شرایط در حالی است که در دو سال و نیم گذشته سیاستگذاری‌های اقتصادی به‌کرات سبب شده شاهد خروج پول از بازار سهام  به سمت بازارهای غیرمولد و تنش‌زایی همچون دلار، مسکن و خودرو باشیم. کوچ پول از سمت این بازارها با تغییر ریل سیاستگذاری‌های دولتی می‌تواند منجر به جذب دوباره پول از سوی بازارهای غیرمولد به سوی بازارسهام شود.