گروه بورس- روزنامه «دنیای اقتصاد» از چندی پیش اقدام به درج ستونی با نام چهره‌های بازار کرده است. این ستون به معرفی چهره‌های پیشکسوت، مطرح و خوشنام بازار سرمایه می‌پردازد. تجلیل از بزرگان بازار اعم از دبیرکل‌ها، کارگزاران، مدیران مالی، مدیران عامل و حسابداران پیشکسوت آن هم در زمان حیات آنها مقوله‌ای است که این روزنامه توجه ویژه‌ای به آن دارد وگرنه همگان در مجالس ترحیم و ارسال تاج گل و تسلیت از یکدیگر سبقت می‌گیرند. آنها که در این ستون به خوانندگان معرفی شده و خواهند شد، افرادی هستند برگزیده، البته نه از دیدگاه «رنکینگ» بلکه در نظر «اهل نظر»! به راستی صداقت و درستکاری در کجای «رنکینگ» قرار دارد.

در کدام رتبه‌بندی از تلاش «رجایی سلماسی» برای حفظ بورس نام برده شده و پست گریزی «کیمیا قلم» در کدام صورت مالی آورده شده است؟! آیا «مهجوری» نیاز به تبلیغ دارد؟ یا سهامداران «جهانی» را ندیده و نمی‌شناسند؟ با همه این اوصاف «چهره‌های بازار» در نهایت فروتنی، خود را کوچک‌تر از این توصیف‌ها و تمجیدها می‌دانند و اصراری بر درج نامشان در این ستون ندارند. اما بر ماست که از خدماتشان و مویی که در این راه سفید کرده‌اند، قدردانی کنیم. معرفی یک حسابدار رسمی با عنوان «حسابدار هوشیار» براساس دانسته‌های خبرنگار این حوزه و با هدف تقدیر صورت گرفته نه با هدف تبلیغ، زیرا ۴۰ سال سابقه حسابداری و حسابرسی نیاز به تبلیغ ندارد و جویای نام بودن در ۶۰ سالگی بی‌معنی به نظر می‌رسد.

این ستون به ارزش‌های اخلاقی افراد توجه دارد نه به اساسنامه‌های قراردادی میان اعضای یک حرفه. درج سوابق افراد در برخی موارد بدون هماهنگی با آنها صورت می‌گیرد.

پس چه نیکوست آنها که این ستون را تبلیغات می‌پندارند، چشم‌ها را شسته و جوری دیگر ببینند.