گروه بورس- نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جمع نمایندگان مردم از مجریان بخش‌های مختلف اقتصادی کشور انتقاد کرد. محمدرضا پورابراهیمی روز یکشنبه در صحن علنی مجلس از وزرای اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، نفت و نیز رییس کل بانک مرکزی درخواست کرد به مسائل مطرح شده در حوزه‌های مربوط به شکل جدی و ویژه بپردازند.

نماینده مردم کرمان با انتقاد از سیاست‌های بانک مرکزی درخصوص افزایش سود سپرده‌های بانکی، خواستار توجه بیشتر این نهاد به ظرفیت‌های قابل توجه بازار سرمایه شد.

وی در این باره گفت: توجه ویژه بانک مرکزی به ظرفیت‌های قابل توجه بازار سرمایه و عدم بی‌مهری به بازار سرمایه در حل مشکلات تامین مالی و تعادل‌بخشی به نرخ تامین مالی کشور ضروری به نظر می‌رسد.

پورابراهیمی همچنین از بانک مرکزی خواست به مشکلات اخیر بانک‌های در حال تاسیس مانند بانک خاورمیانه، بانک آرین و... رسیدگی کنند و از سازمان بورس نیز خواست پاسخگوی هزاران نفر از سهامدارانی باشد که سرمایه آنها بلوکه شده است.نایب رییس کمیسیون اقتصادی در نطق خود با اشاره به اقدامات ارزنده سازمان بورس و اوراق بهادار از برخوردهای سلیقه‌ای و فراقانونی این سازمان با شرکت‌های بورسی آن هم در شرایطی که بنگاه‌ها و نهادها خود هزار مشکل دارند، انتقاد کرد.پورابراهیمی موضوعاتی چون انطباق اساسنامه شرکت‌ها، تایید صلاحیت‌های حرفه‌‌ای، نظارت و ارزیابی نهادهای مالی و... را توجیه‌ناپذیر دانست و خواستار تجدیدنظر جدی سازمان بورس در این موضوعات شد.وی در بخش‌هایی دیگری از سخنان خود به مشکل نبود خوراک لازم برای صنایع معدنی و طرح‌های فولادی اشاره کرد و گفت: «لزوم تجدیدنظر جدی در بهره‌برداری از معادن کشور برای پاسخگویی به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده ضروری است.پورابراهیمی همچنین بر بومی‌شدن مدیران بنگاه‌های بزرگی چون ملی مس، گل‌گهر، لاستیک بارز، مس شهید باهنر و... تاکید کرد.