همراهان‌نیوز- دبیرکل سابق کانون کارگزاران با اشاره به اینکه بورس بر اقتصاد تاثیر مهمی دارد، گفت: در اقتصادهای پیشرفته، بورس بزرگ و پیشرفته است و شما نمی توانید در دنیا کشوری را بگویید که پیشرفته اقتصادی است اما بورس فعالی ندارد. حسین خزلی‌خرازی افزود: رابطه مستقیمی میان توسعه یافتگی اقتصاد یک کشور و توسعه یافتگی بازار سرمایه آن کشور وجود دارد. در اقتصادهای پیشرفته، بورس بزرگ و پیشرفته است و شما نمی‌توانید در دنیا کشوری را بگویید که پیشرفته اقتصادی است ولی بازار سرمایه فعالی ندارند. علاوه بر آمریکا و کانادا و استرالیا و اروپا که کشورهای مطرح در این زمینه هستند، در سال‌های اخیر کشورهایی که به حوزه بریک معروف هستند شدیدا توسعه یافته‌اند.

وی ادامه داد: وقتی به این چهار کشوری که در واقع برزیل و روسیه و هند و چین هستند نگاه می‌‌کنیم می‌بینیم که در ده سال اخیر بورسشان نقش بسیار بزرگی در توسعه اقتصادی آنها داشته است و بخش بزرگی از منابع مورد نیاز برای توسعه اقتصادشان را از طریق بورس‌هایشان تامین کرده‌اند و بورس‌هایشان در کنار بانک‌هایشان وظیفه اصلی تامین مالی اقتصاد آن کشورها را بر عهده داشتند.

مدیرعامل کارگزاری بانک تات با تاکید بر اینکه دولت باید کمک کند تا فرآیند تامین مالی و زیر ساختارها به درستی کار کند، افزود: سیاست‌ها و استراتژی‌های دولت همان قانون‌ها و برنامه ۵ ساله است که از یک اقتصاد بانک‌محور به سمت اقتصاد بازار محور تبدیل شویم و تامین مالی بنگاه‌های بزرگ بخش قابل توجه آن از طریق بازار بورس باشد. دولت باید کمک کند که این تامین مالی و زیر ساختارهای بورس به درستی کار کند تا امکان تامین مالی از طریق بورس وجود داشته باشد.