ارزش معاملات در روز گذشته نیز حدود سه‌هزار و۳۰۰‌میلیارد‌تومان و پایین‌ترین سطح میانگین هفته گذشته بود و ۲۳‌درصد از ارزش معاملات خرد، خروج پول حقیقی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها بود.  همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد بازار وارد یک روند اصلاحی شد و روز گذشته محدوده حمایتی یک‌میلیون و ۴۰۰‌هزار واحد را نیز از دست داد. در حال‌حاضر سطح یک‌میلیون و ۳۸۲‌هزار واحد به‌عنوان سطح اولیه حمایتی است که احتمالا امروز با آن برخورد خواهیم کرد و بعد از آن محدوده یک‌میلیون و ۳۵۵‌هزار واحد سطح حمایتی خواهد بود. معمولا در سنوات گذشته وقتی قرار بر این بود که بازار یک روند صعودی نسبتا پایدار سه‌ماهه داشته باشد، اصلاحاتی که انجام‌شده بیشتر از پنج‌درصد نبوده‌است و بنابراین محدوده یک‌میلیون و۳۸۲‌هزار تا نهایتا یک‌میلیون و ۳۵۵‌هزار واحد محدوده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای است که اگر قرار بر اصلاح است بازار انتظار دارد در این سطوح حمایت قوی همراه با افزایش ارزش معاملات داشته باشد تا اعتماد از دست نرود. 

این دو سطح برای بازار بسیار مهم است و امروز و فردا باید نشانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی از حمایت جدی را ببیند؛ در غیر‌این‌صورت هرچه جلوتر برویم روندهای اصلاحی که قرار است در موج‌های بعدی مجددا صورت بگیرد شدیدتر خواهد بود، با توجه به اینکه بازار سهام ما کوچک است در اواسط این هفته بازارساز، بازارگردان و مخصوصا صندوق‌های حمایتی بسیار نقش موثری در حفظ روند مثبت خواهند داشت.  از دیگر سو قیمت‌های جهانی مقداری تضعیف شده، فشار التهابات سیاسی همچنان بالاست، سیاست‌های پولی انقباضی و نرخ بهره اوراق دولتی بالای کانال ۲۵‌درصد است، این سه فاکتور فشار منفی را روی بازار نگه داشته است. در چنین شرایطی عرضه‌های شدید صندوق‌ها می‌تواند کف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های حمایتی را از بین ببرد و باید نظارت برای جلوگیری از این موضوع صورت بگیرد.

اگر قرار است بازار حمایت شود، باید نظارت شدیدی روی عرضه سهام شاخص‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ساز انجام بگیرد. پرونده معاملاتی روز گذشته با خروج ۲۴‌درصدی پول حقیقی بسته شد، این روند به‌وضوح نشان می‌دهد که حقوقی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها باید این روزها خریدار باشند؛ چون فقط در این‌صورت است که اعتماد بیشتری نسبت به بازار شکل خواهد گرفت.  روند فعلی بازار باعث‌شده حساسیت درخصوص ارزش و حجم معاملات و فعالیت بازارگردان‌ها به‌شدت زیاد شود، در چنین شرایطی اگر بازار حس کند فشار عرضه از سمت بازارگردان‌ها در حال افزایش است، سهامدار کوتاه‌مدت نسبت به شناسایی سود اقدام می‌کند و این خود فشار عرضه را بیش از پیش خواهد کرد.