دلیل رشد اگرچه هیجان است اما این موضوع نشان می‌دهد بازار مستعد رشد است و چنانچه عوامل مثبتی مشاهده کند توان بالا‌رفتن روی قیمت‌های بالا را دارد، با این‌وجود رشد این روزهای بازار را ادامه‌‌‌‌‌‌‌‌دار نمی‌بینم چون هیجانی است. رشد مطلوب؛ رشدی است که آرام و با دلیل باشد حال آنکه رشد شاخص در روز گذشته بدون دلیل خاصی اتفاق‌افتاده است. یکی از اتفاق‌هایی که هفته گذشته افتاد و در رشد هیجانی بازار سهام بی‌‌‌‌‌‌‌‌تاثیر نبود، رونمایی از بسته حمایت از بورس بود. این موضوع نشان می‌دهد به‌رغم اینکه مردم دیگر مانند سابق به این بسته‌‌‌‌‌‌‌‌ها اعتماد ندارند مدیران به این نتیجه رسیده‌اند که باید از بازار حمایت شود.

یکی از مواردی که در بسته حمایتی بسیار مهم است اصلاح رفتار مخرب حقوقی‌‌‌‌‌‌‌‌ها و بازارگردان‌هاست و نشان می‌دهد دولت به این نتیجه رسیده که این موضوع باید اصلاح شود. با توجه به عمق کم بازار عددهای کوچک می‌توانند در بازار تاثیرگذار باشند و پیش از این بازارگردانان از همین مساله سوءاستفاده می‌کردند، اما این بسته حمایتی نشان‌داد نظارت بر بورس وجود دارد و عزمی برای نجات بازار هست. رشد هیجانی روز گذشته نیز مبین این است که بازار سهام می‌تواند در جذب مجدد اعتماد مردم موفق باشد؛ مشروط بر اینکه این تصمیمات ادامه‌‌‌‌‌‌‌‌دار باشد و پایدار بماند و مردم پس از اعتماد مجدد، دوباره به حال خود رها نشوند.

اما واقعیت این است که تجربیات گذشته نشان می‌دهد این تصمیمات معمولا ماندگار نبوده و صرفا به‌صورت هیجانی تصمیمی گرفته‌شده، شوی خبری داده شده، استفاده‌‌‌‌‌‌‌‌های ابزاری از بازار و سهامدار شده و شرایط مجددا به حالت قبل برگشته است، یعنی بازار سهام و سهامداران همواره بازیچه تصمیمات بوده‌اند اما من امیدوارم این‌بار اشتباهات گذشته را اصلاح و از مردم حمایت کنند، اما واقعیت این است که به‌نظر نمی‌رسد دولت تمامی جوانب امر را برای اعتمادسازی مجدد مردم در نظر گرفته باشد، این در حالی است که دولت باید بداند این بازار پتانسیل رشد دارد و می‌تواند برای مردم، جامعه و خود دولت مفید و مولد باشد. آنچه همواره اهمیت دارد این است که نگاه دولت به بازار ابزاری نباشد و هر زمان که منفعت خود را از بازار برداشت آن را فراموش نکند. دولت باید بازار سهام را به‌عنوان یک بازار کارآ بشناسد و به مردم معرفی کند.