روز گذشته از معدود روزهایی بود که گروه خودرو، بدون توجه به روند مذاکرات معاملات خود را پیش برد و عملکرد مثبت و قابل قبولی داشت. آن هم در شرایطی که اخباری از مذاکرات برجام به بازار مخابره نشده بود. این نوع رفتار در گروه خودرویی، صرفا با تاکید بر ارزنده بودن قیمت سهم قابل توضیح است. در شرایطی که همچنان شاهد عدم اعتماد عمومی اهالی بازار سرمایه به بورس تهران هستیم و مذاکرات برجامی همچنان بدون نتیجه مانده، اقبال سهامداران از گروه خودرو نشان از مقبول بودن قیمت سهم در شرایط فعلی دارد. این رویکرد باعث شد ضمن مشاهده خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت به میزان ۲۷میلیارد، شاهد ورود پول حقیقی به میزان ۹میلیارد نیز باشیم که در نوع خود قابل توجیه است. بنابراین چنانچه بازار سهام بتواند در ایجاد ثبات موفق عمل کند، روند معاملاتی روز گذشته در کنار استقبال قابل قبول سهامداران خرد از بازار می‌تواند نویدبخش پایان روزهای ناخوشایند بازار باشد.  

از طرف دیگر، با افزایش قیمت دلار و طلا، همزمان با افزایش میزان بدهی‌های بانک‌های تجاری به بانک مرکزی، نشان از کاهش مجدد قدرت پول ملی به دنبال ادامه‌دار بودن تورم است. با لحاظ ارزش جایگزینی شرکت‌ها و در نظرگرفتن تمایل سهامداران خرد به معامله‌گری در بازار سرمایه، این عملکرد مثبت در گروه خودرو می‌تواند نشانه‌های مثبت از شروع رشد آرام بازار یادشده باشد.

همچنین هرگونه اخبار منفی اقتصادی یا سیاسی که باعث واکنش سهامداران و ترس از تشدید شرایط سیاسی تحمیلی بر اقتصاد کشور باشد، می‌تواند باعث توقف یا خنثی شدن اقبال مجدد سهامداران از بورس تهران باشد.  گروه پالایشی نیز به‌عنوان گروهی که نمادهای شاخص‌ساز بسیاری در آن صنعت وجود دارد، در روند صعودی مورد معامله قرار گرفت اگرچه در مقایسه با خودرویی‌ها افزایش کمتری را شاهد بودند. با وجود اینکه بیشتر سهم‌های موجود در این صنعت با افزایش همراه شدند، انتظار می‌رفت که با مصوبه هیات وزیران مبنی بر تغییر مدیریت صندوق‌های پالایش و دارا یکم عملکرد بهتری را در این صنعت شاهد باشیم. از طرف دیگر با توجه به اینکه نرخ کامودیتی‌ها به‌ویژه در بخش انرژی تاکنون افزایشی نداشته به نظر می‌رسید پالایشی‌ها بهتر ظاهر شوند و جذب نقدینگی خوبی داشته باشند. اما برخلاف انتظار پیش رفت و پالایشی‌ها آن‌طور که باید رشد قیمتی را تجربه نکردند. از این رو به نظر می‌رسد پالایشی‌ها از به‌کارگیری مجدد سیاست قیمت‌گذاری دستوری بیم و واهمه دارند و روند رشد این گروه تا زمانی که ابهامات شفاف‌سازی نشود، به تاخیر خواهد افتاد. بر این اساس می‌توان گفت زمانی که شفاف‌سازی لازم در خصوص آزاد‌سازی قیمت‌ها در پالایشی‌ها و تخصیص یارانه‌های دولتی برای کاهش هزینه‌های این صنعت انجام شود، می‌تواند سهام پالایشی را در مدار افزایشی قرار دهد.