ایلنا - وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه‌‏ای، آغاز رسمی واگذاری سهام عدالت در سطح کشور را از ششم آبان‌‏ماه سال جاری اعلام کرد. به گزارش ایلنا، در این اطلاعیه با بیان اینکه «ابلاغ سیاست‌‏های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از سوی رهبر معظم انقلاب آغازگر فصل نوینی در اقتصاد کشور بوده است»، از اجرای طرح سهام عدالت به عنوان تحقق بخشی از این ابلاغ سرنوشت‌‏ساز یاد شده است.

در این اطلاعیه که با امضای «دکتر داود دانش‌‏جعفری» وزیر امور اقتصادی و دارایی منتشر شده است، آمده است: مایه خشنودی است که به اطلاع برسانیم در راستای تحقق آرمان‌‏های عدالت محورانه نظام جمهوری اسلامی ایران و در جهت اجرای سیاست‌‏های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، فرآیند اعطای سهام عدالت به اقشار کم‌‏درآمد و نیازمند جامعه به شکل رسمی و در سطح ملی آغاز شد.

بنابر این گزارش، در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: با همت و تلاش همکاران مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و مساعدت و همکاری دستگاه‌‏ها و سازمان‌‏های ذی‌ربط، مرحله اول طرح واگذاری سهام عدالت با شناسایی اعضای خانواده‌‏های کم‌‏درآمد و نیازمند سراسر کشور، تشکیل بانک اطلاعاتی گسترده حاوی مشخصات و شماره ملی برای افراد واجد شرایط و آماده‌‏سازی سهام قابل واگذاری شرکت‌‏های دولتی به انجام رسید.

همچنین این اطلاعیه افزوده است: از روز ششم آبان‌‏ماه سال جاری، فرآیند واگذاری سهام عدالت به بیش از چهار میلیون و ۶۰۰هزار نفر از اقشار مشمول طرح و با تحویل اسناد مربوط به واگذاری سهام شرکت‌‏های دولتی به ۳۰ شرکت سرمایه‌‏گذاری استانی متشکل از ۳۳۶ تعاونی شهرستانی جهت واگذاری به مشمولین آغاز خواهد شد.