فارس- اولین عرضه عمده سهام شرکت‌های تابلوی چهارم به فروش ۶۵درصد از سهام شرکت زیان‌ده آریاالکترونیک ایران تعلق گرفت.

براساس تصمیم دو شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان و صندوق ذخیره فرهنگیان ۶۵درصد از سهام این شرکت فعال در صنعت لوازم‌خانگی ششم آبان‌ماه به صورت یکجا و نقد عرضه خواهد شد. شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان که مالک ۴/۶۰درصد از سهام این شرکت است اصالتا و وکالتا از طرف صندوق ذخیره فرهنگیان که دارنده ۶/۴درصد از سهام آریا الکترونیک است در مجموع ۲۰میلیون و ۸۱۴هزار و ۸۱۷ برگ سهم معادل ۶۵درصد از کل سهام آریا الکترونیک را به قیمت پایه هر سهم یک‌هزار و ۷۵۴ریال در تابلوی چهارم عرضه خواهد کرد.

طبق دستورالعمل نحوه انجام معاملات در تابلوی غیررسمی، کارگزاری حافظ به عنوان کارگزار فروشنده این تعداد سهام در ساعت ۳۰/۸ الی ۹ صبح ۶آبان نسبت به عرضه سهام آریا الکترونیک با نماد معاملاتی «لرادا» اقدام خواهد کرد. بر اساس آیین‌نامه معاملات این عرضه به صورت «ژعمده» خواهد بود.

تاکنون ۴۳شرکت از جمع ۴۳۴ شرکت پذیرفته شده به تابلوی چهارم منتقل شده‌اند که سهام این شرکت‌ها که در هفته‌ها و ماه‌های آینده به تعداد آنها افزوده خواهد شد براساس شرایط و ضوابط تعریف شده و مشخصی مورد داد و ستد قرار خواهند گرفت. شرکت‌های این تابلو تا پایان سال‌جاری مهلت خواهند داشت که در صورت احراز شرایط و خروج از ضرر و زیان مجددا به تابلوی فرعی برگردند و در غیر این صورت از فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس حذف خواهند شد.