حالا در این فضا چند وقتی است که فعالان و کارشناسان بازار به سهامداران خرد بار دیگر در حال توصیه و راهنمایی هستند که در وضعیت فعلی بورس چه رفتاری را در پیش بگیرند. این توصیه‌‌‌‌‌‌‌ها را در سه بخش می‌توان دسته‌بندی کرد. بخش اول توصیه‌‌‌‌‌‌‌ به افرادی است که در ضررهای بالای ۵۰‌درصد هستند. بخش دوم توصیه به کلیه سهامداران خرد است که با دید بلند‌‌‌‌‌‌‌مدت به سرمایه‌گذاری در بورس نگاه کنند. آنها همچنین در این بخش و در نوشته‌‌‌‌‌‌‌های خود اکثرا آب پاکی را روی دست سهامداران خرد می‌‌‌‌‌‌‌ریزند که دیگر بورس مانند سه سال‌پیش اوج نمی‌گیرد، پس بهتر است اگر قصد سرمایه‌گذاری در بورس را دارید با دید بلندمدت به سرمایه‌گذاری خود نگاه کنید.

بخش سوم هم باز توصیه‌‌‌‌‌‌‌ای کلی است که با دید کوتاه‌مدت وارد بازار نشوید. ذکر مثال‌‌‌‌‌‌‌هایی درباره تجربه افرادی که با این دید وارد بازار شده‌‌‌‌‌‌‌اند و تکرار این موضوع که بورس مانند سال‌های گذشته اوج نمی‌گیرد که سهامداران بخواهند یک‌شبه سود کلانی به جیب بزنند، از جمله محورهایی بود که در نوشته‌‌‌‌‌‌‌های این بخش به آن پرداخته می‌شد. از دیگر سوژه‌‌‌‌‌‌‌هایی که در شبکه‌‌‌‌‌‌‌اجتماعی توییتر و در جمع توییتری بورسی‌‌‌‌‌‌‌ها درباره آن اظهارنظر می‌‌‌‌‌‌‌شد، انتشار پیش‌‌‌‌‌‌‌نویس جدید درباره قیمت‌گذاری و کنترل کالاهای عرضه‌شده در بورس‌کالا بود. سوژه‌ای که نوشته‌‌‌‌‌‌‌ها درباره آن همراه با انتقادات تند و تیزی بود. فعالان و کارشناسان بازار این مساله را در تضاد با ماهیت بورس معرفی می‌کردند و درباره این مساله می‌نوشتند که سابقه قیمت‌گذاری دستوری و دخالت در بازارها نشان می‌دهد که این‌‌‌‌‌‌‌ سیاست تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده و تنها نتیجه آن توزیع رانت بین عده‌‌‌‌‌‌‌ای خاص بوده است.

آنها همچنین به این مساله می‌پرداختند که قیمت‌گذاری و کنترل کالاهای عرضه‌شده در بورس باعث می‌شود که سهامداران بازنده اصلی چنین دخالت‌‌‌‌‌‌‌ها و دستورهایی باشند. در همین رابطه هم معاون بورس‌کالا با اشاره به طرح مجلس مبنی‌بر تنظیم‌بازار کالاهای مشمول الزام به عرضه در بورس‌های کالایی بیان کرد که با پیگیری‌‌‌‌‌‌‌های رئیس سازمان بورس و وزیر اقتصاد، دولت مخالفت خود را در این‌خصوص طی نامه‌‌‌‌‌‌‌ای در جلسه ۵ تیرماه اعلام کرده و ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس هم این موضوع را مورد بررسی قرار دهند، چراکه به اعتقاد او هم این طرح می‌تواند مشکلات جدی را برای بازار و شرکت‌های تولیدی ایجاد کند.

دیگر سوژه‌ای که در جمع توییتری بورسی‌‌‌‌‌‌‌ها همچنان پیگیری می‌شود عرضه خودرو در بورس است. البته که صحبت‌‌‌‌‌‌‌های معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس‌کالا که از بررسی عرضه خودرو در بورس در شورای‌عالی بورس خبر داد و گفت در صورت موافقت قطعی این شورا، خودرو در بورس عرضه خواهد شد، این سوژه را بار دیگر در این جمع داغ کرد و باعث شد که افرادی درباره آن در صفحه‌‌‌‌‌‌‌هایشان بنویسند. نوشته‌‌‌‌‌‌‌هایی که اکثرا همراه با انتقاد و کنایه بود و در آنها جدی‌گرفتن این موضوع به چشم نمی‌خورد.   در فضای کلی توییتر فارسی اما کلیدواژه‌‌‌‌‌‌‌های کرونا، تورم، گرانی، صف نان، کمبود آب و اینترنت در کنار سوژه‌‌‌‌‌‌‌های سیاسی و اجتماعی روز در نوشته‌‌‌‌‌‌‌های کاربران مورد‌استفاده قرار می‌گیرد.