گلایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و انتقادها از وضعیت اقتصادی کشور ادامه دارد و خیلی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از کارشناسان معتقدند که اصلاحات اقتصادی صرفا آزمون و خطا است. محمدعبدزاده، استاد دانشگاه تهران در صفحه توییتر خود نوشت: «برخی سیاست‌های اقتصادی فعلی و سال‌های اخیر را اسمش را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاریم لجبازی اقتصادی. سیاست‌هایی که شکست و بی‌فایده بودنشان هم در تئوری و هم در تجربه سایر کشورها کاملا مشخص است، ولی به دلیل لجبازی در کشور اجرا می‌شوند.‌» در رابطه با پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد کشور و ثبات در این حوزه، علی چشمی، استادیار گروه اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد در توییتر خود نوشت: «قرار بود اقتصاد پیش‌بینی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پذیر شود اما نه‌تنها معاملات آتی سکه برنگشت و معاملات آتی ارز پا نگرفت، بلکه معاملات فردایی نیز غیرقانونی شد! منظورتان از پیش‌بینی دقیقا چیست؟ شما که با ابزارهای مالی پیش‌بینی اقتصادی مخالف هستید.‌»

محمد فاضلی، جامعه‌شناس هم بدون اشاره به مساله خاصی در توییتر خود نوشت: «هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تحول زیاد خواهد بود، اما هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عملی بسیار بیشتر خواهد بود. این گفته اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپاست. هر حکومتی مخاطب این گفته است. همیشه باید به‌موقع برای تحول اقدام کرد تا مجبور به پرداخت هزینه بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عملی نشد. البته تحولی که با عقل و خرد سازگار باشد.‌» از دیگر سوژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که در جمع اقتصادی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و بورسی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها پیگیری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شد، صحبت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های نماینده اصفهان در مجلس بود که اعلام کرد رئیس دولت سیزدهم در بازدید از هسا دستور داد که تا سفر بعدی رئیس‌جمهور به اصفهان، ۸ هواپیمای مسافربری در این سازمان تولید شود. برزو حق‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شناس، فعال حوزه بازار سرمایه در صفحه توییتر خود و در واکنش به این دستور تازه اینطور نوشت: اینکه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گویید هواپیما بسازند خیلی هم عالی است. فقط قبلش ممنون می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوم یک نگاهی به وضعیت صنعت خودرو بیندازید که در این سال‌ها با تصمیمات غلط از سوددهی به جایی رسیده که نهایت آرزویمان بازشدن ایربگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در هنگام تصادف است.

امیر ناظمی، پژوهشگر هم در واکنش به این خبر نوشت: «اگر این هواپیماهای آنتونوف۱۴۰ (یا مونتاژ ایرانی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش ایران۱۴۰) یا بر روی آن پلتفرم باشد، فاجعه است؛ وقتی بدانیم تاکنون بارها حادثه داشته و تاکنون بسیاری قربانی آن شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.‌» او همچنین در توییت دیگری نوشت: «در ایران ۵فروند از ایران۱۴۰ تولید شده که همگی سقوط کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند! شفاف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی شود که دستور تولید چه هواپیمایی صادرشده است!» اما در جمع توییتری دولتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها هم داود منظور، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی در صفحه خود نوشت: «در رویکرد عدالت‌محور سازمان امور مالیاتی در تعیین مالیات مقطوع واحدهای صنفی کوچک و متوسط، مالیات یک‌میلیون و صد‌هزار مودی صفر، مالیات هشتاد‌درصد از مودیان حداکثر ۵‌میلیون‌تومان، مالیات چهارصد‌هزار مودی بین ۵ تا ۲۰‌میلیون‌ تومان و مالیات یکصد‌هزار مودی بیش از ۲۰‌میلیون ‌تومان است.‌»