خبرگزاری مهر - دبیر تعاونی سهام عدالت استان تهران از تشکیل اولین تعاونی سهام عدالت کرج متشکل از دو دهک پایین جامعه در این شهرستان خبر داد. محمدرضا تجلی‌پور در اولین مجمع عمومی تعاونی عدالت شهرستان کرج که در عصر روز شنبه در اداره تعاون این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: تعاونی سهام عدالت با تاکید بر عدالت اجتماعی و فقرزدایی در جامعه برای اقشار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) تشکیل شده است.

تجلی‌پور افزود: با تشکیل این تعاونی و توزیع سهام عدالت از طریق آن، سطح عمومی مالکیت افزایش می‌یابد و رفاه خانوادگی در جامعه در میان‌مدت وضعیت مطلوب‌تری نسبت به قبل پیدا می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تنها اعضای معرفی شده از سوی بهزیستی، کمیته امداد و بسیج می‌توانند به عضویت این تعاونی درآیند، اما طی دو سال آینده دهک‌های بعدی نیز معرفی خواهند شد.

تجلی‌پور تصریح کرد: سهام قابل واگذاری ابلاغی ۵۰درصد از شرکت‌های مندرج در بند (ج) اصل ۴۴ که در قالب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی متشکل از تعاونی‌های سرمایه‌گذاری برپا شده‌اند، به صورت اقساطی به فروش می‌رسد.

به گفته وی، همچنین سهام دو دهک کم‌درآمد مذکور با تخفیف ۵۰درصدی در اقساط ۱۰ ساله به فروش می‌رسد. این مسوول همچنین بر حفظ سهام عدالت در شرایط مختلف توسط سهامداران تاکید کرد.