26درصد سهام شرکت بورس به فروش رفت

گروه بورس- فرخنده رحیمی: پذیره‌نویسی عمومی شرکت بورس که دیروز از ساعت ۹صبح در شعب بانک ملی دارای سیتسم سیبا در سراسر کشور آغاز شده بود، در پایان وقت اداری بانک‌ها تقریبا پایان یافت. نشانه جدید سازمان بورس-ایسنا

روز گذشته پذیره‌نویسی شرکت بورس در شرایطی آغاز شد که انتظار می‌رفت پنج روز به طول انجامد. این در حالی است که در همان ساعات ابتدایی آغاز کار بانک‌ها، حدود دو تا سه‌میلیارد ریال از این سهام به فروش رسید.

دیروز قرار بود ۴۱میلیون و ۶۳۲هزار سهم به ارزش ۴۱میلیارد و ۶۳۲میلیون ریال، معادل ۲۶درصد سهام شرکت بورس تا پایان وقت پذیره‌نویسی شود.

هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌توانست حداقل ۱۰۰۰ سهم و حداکثر ده هزار سهم این شرکت را خریداری کند.

پذیره‌نویسی شرکت بورس در شهرستان‌ها نیز با اقبال زیادی مواجه شد. هر چند که هنوز خبری از حجم خرید این سهام در شهرستان‌ها در دست نیست. اما برخی از متقاضیان در تماس تلفنی با گروه بورس ابراز کرده‌اند که نتوانستند سهام شرکت بورس را

خریداری کنند.

از دید کارشناسان این سرمایه‌گذاری یک سرمایه‌گذاری بلندمدت بوده و سهامداران نباید انتظار رشد قیمتی و امکان فروش آسان سهام خود را در کوتاه‌مدت داشته باشند.

اما وجود همین سهم اندک سرمایه‌گذاران حقیقی به نظر می‌رسد که فرصت مناسبی برای حضور سهامداران خرد در ترکیب سهامداران شرکت سهامی بورس و تاثیرگذاری بر تصمیمات این شرکت به وجود آورد.

فهرست نهایی سهامداران و آگهی مجمع موسسان شرکت تا پایان همین هفته در روز‌نامه‌ کثیرالانتشار شرکت یعنی دنیا‌ی‌اقتصاد درج می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که بورس اوراق بهادار در حال ورود به مرحله جدیدی از رونق و افزایش معاملات روزانه است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در صورت واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه دولت در بورس اوراق بهادار، شاهد افزایش چشمگیر درآمد‌های شرکت سهامی بورس خواهیم بود، به همین خاطر از ابتدا همه کارشناسان بورس استقبال زیاد سهامداران حقیقی را در پذیره‌نویسی این شرکت پیش‌بینی کرده بودند.