برخی هم با انتقاد از عبدالناصر همتی اینطور نوشتند که در زمان ریاست او بر بانک مرکزی بود که بازار دلار وضعیت آشفته‌‌‌‌‌‌‌‌ای پیدا کرد و خیلی‌‌‌‌‌‌‌‌ها سکته قلبی کردند. عده‌‌‌‌‌‌‌‌ای دیگر به وضعیت بورس و نابودی سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌های مردم عادی که به واسطه دعوت دولتی که او در آن مشغول به فعالیت بود سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌هایشان را به بورس آورده‌‌‌‌‌‌‌‌ بودند، نوشتند و او را یکی از مقصران آن دوره معرفی کردند. برخی دیگر از فعالان اقتصادی و بورسی هم به این موضوع می‌پرداختند که چرا مسوولان کشور هر زمان که صندلی ریاست را ترک می‌کنند و دیگر پست و مقامی ندارند، منتقد می‌شوند و خودشان را دلسوز کشور و مردم نشان می‌دهند. چرا در همان زمانی که سکان‌‌‌‌‌‌‌‌دار بخشی از بدنه دولت هستند، انتقادی نمی‌کنند و حرفی نمی‌‌‌‌‌‌‌‌زنند و یا حتی استعفا نمی‌دهند، وقتی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند؟

دو بخش از صحبت‌‌‌‌‌‌‌‌های محمدباقر قالیباف دیروز مورد‌توجه کانال‌‌‌‌‌‌‌‌های تلگرام و فعالان فضای‌مجازی قرار گرفت. یکی اینکه اعلام کرد طبق قانون مجلس، برای هر نفر در ماه، مقدار مشخصی از چند قلم کالای ضروری مانند مرغ، تخم‌مرغ، روغن و پنیر هر نفر در نظر گرفته‌شده؛ مردم باید بتوانند این مقدار را با کالابرگ، به همان قیمت شهریور ۱۴۰۰ بخرند و دومی هم اینکه بیان کرده بود اگر قانون مجلس رعایت می‌‌‌‌‌‌‌‌شد، گرانی‌‌‌‌‌‌‌‌های اخیر اتفاق نمی‌افتاد. واکنش‌‌‌‌‌‌‌‌ فعالان شبکه‌‌‌‌‌‌‌‌های اجتماعی به صحبت دوم رئیس مجلس یازدهم از این قرار بود که بعد از ماجرای سفر خانواده قالیباف به ترکیه و انتشار شایعاتی مبنی‌بر خرید خانه و سیسمونی از سوی آنها در این کشور و فایل صوتی‌‌‌‌‌‌‌‌ای که بعدا از چندوچوند این سفر و اعلام رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌ای آن منتشر شد، باعث شده است که حالا رئیس مجلس راه خود را از رئیس دولت جدا کند. به اعتقاد افرادی که اینطور موضع‌‌‌‌‌‌‌‌گیری کرده‌‌‌‌‌‌‌‌ بودند، قالیباف وضعیت آشفته اقتصادی و تورم افسارگسیخته در جامعه را اهرمی برای انتقاد از دولت کرده است تا تلافی شایعه‌‌‌‌‌‌‌‌های منبع انتشار خبر سفر خانواده‌‌‌‌‌‌‌‌ او به ترکیه را انجام بدهد، اما در پرداختن به صحبت‌‌‌‌‌‌‌‌های قالیباف درباره کوپنی‌شدن مرغ، تخم‌‌‌‌‌‌‌‌مرغ، روغن و پنیر واکنش‌‌‌‌‌‌‌‌ها نه‌تنها بیشتر بود بلکه پر از خشم و انتقاد هم بود.

نکته جالب‌توجه این بود که دیروز هرچند برخی از فعالان شبکه‌‌‌‌‌‌‌‌های اجتماعی و اکثرا صفحه‌‌‌‌‌‌‌‌هایی با عکس و اسم‌‌‌‌‌‌‌‌های غیرواقعی تلاش کردند که بار دیگر توجه‌‌‌‌‌‌‌‌ها به سمت سفر خانواده رئیس مجلس به ترکیه جلب شود و به اختلاف قوه‌مقننه و مجریه اشاره کنند اما حجم اخبار گرانی، آلودگی‌‌‌‌‌‌‌‌هوا در شهرهای مختلف کشور، ماجرای سهمیه‌‌‌‌‌‌‌‌بندی نان و نبود روغن و ماکارونی در بازار به قدری زیاد بود که باعث شد این مساله مورد‌توجه آنچنانی قرار نگیرد، اما ماجرای پرداختن به گرانی و تورم و کمبود مایحتاج روزانه مردم، صرفا مختص به فضای خاصی از توییتر فارسی نبود و در جمع توییتری بورسی‌‌‌‌‌‌‌‌ها و اقتصادی‌‌‌‌‌‌‌‌ها هم همچنان جزو سوژه‌‌‌‌‌‌‌‌های اصلی‌‌‌‌‌‌‌‌ای است که به آن پرداخته می‌شود.

دیروز داود بهرامی از فعالان حوزه بورس در واکنش به گرانی‌‌‌‌‌‌‌‌ها به موضوع ارتباطات خانوادگی اشاره کرد و نوشت: «یکی از پیامدهای تورم و گرانی مواد غذایی کم‌شدن ارتباطات فامیلی و خانوادگی است. بدون‌شک با برنج کیلویی ۱۰۰هزار‌تومان و مرغ ۴۰‌هزارتومانی جمع‌‌‌‌‌‌‌‌های خانوادگی کمتر شده است، چراکه یک مهمانی ساده برای صاحب‌‌‌‌‌‌‌‌خانه چند صد‌هزار‌تومان آب می‌خورد و از طرفی همین کم‌شدن روابط فامیلی باعث افسردگی می‌شود.‌»

در کنار انتقادهای تند و تیز و زیر سوال بردن دستاوردها و عملکرد دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدنش توسط بخش زیادی از حاضران در شبکه‌‌‌‌‌‌‌‌های اجتماعی و گروه‌های پیام‌رسان تلگرام، دیروز علی شمخانی بعد از مدت‌ها در صفحه شخصی خود در توییتی فارسی به دفاع از دولت سیزدهم پرداخت. او نوشت: «ایجاد امنیت در دو بعد سلامت و غذا یکی از اصلی‌‌‌‌‌‌‌‌ترین دغدغه‌‌‌‌‌‌‌‌های دولت سیزدهم برای تامین آرامش پایدار در جامعه است. تک‌رقمی شدن آمار فوت مبتلایان به کرونا دستاورد مدیریتی بسیار بزرگی است که با همدلی و مشارکت می‌توان آن را در عرصه‌‌‌‌‌‌‌‌های دیگر تکرار کرد.‌»

استفاده از هشتگ امنیت غذایی توسط دبیر شورای‌عالی امنیت ملی باعث شد که برخی از کاربران توییتر و اینستاگرام به این مساله بپردازند که زمانی در کشور صحبت از مسائل و دغدغه‌‌‌‌‌‌‌‌هایی بود که تمام آنها حول‌محور مسائل سیاسی و اجتماعی و شهروندی می‌‌‌‌‌‌‌‌گذشت، اما حالا کار به امنیت غذایی رسیده و تمام آن دغدغه‌‌‌‌‌‌‌‌ها فراموش شده است. پرداختن به چرایی این موضوع و روند طی شده برای رسیدن به این نقطه جزو محورهای نوشته‌‌‌‌‌‌‌‌های این کاربران بود.

اما وضعیت هشتگ‌‌‌‌‌‌‌‌ها هم تا حدودی تغییر کرده است. با بهبود وضعیت بورس، هشتگ بورس در اینستاگرام هم تا حدودی توانست در لیست هشتگ‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که توسط کاربران جست‌وجو می‌شوند قرار بگیرد. با این هشتگ تا ساعت ۱۴ دیروز در اینستاگرام بیش از ۱۸۰۰ پست منتشرشده بود، اما در اینستاگرام خبری از قرارگرفتن هشتگ بورس در لیست ترندها نبود. ماکارونی و روغن هم جایگاه خود را در لیست ترندهای توییتر فارسی از دست دادند، در مقابل هشتگ‌‌‌‌‌‌‌‌های پدیده گیت و گلگهرگیت جزو هشتگ‌های ترند در توییتر تا ساعت ۱۴ دیروز بودند.