پنجمین گردهمایی مدیران و سرپرستان دفاتر موسسه حسابرسی تامین‌اجتماعی سراسر کشور با هدف انعکاس و رفع مشکلات فنی و عملیاتی دفاتر، انعکاس رویکردهای نوین سازمانی و ارائه راهکارهای عملیاتی شدن آنها در تهران برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی موسسه حسابرسی تامین‌اجتماعی در این مراسم فریدون خطیبی، مدیر عامل موسسه حسابرسی تامین‌‌اجتماعی در سخنانی با اشاره به لزوم حفظ ارتباط نزدیک میان موسسه و سرپرستان دفاتر در استان‌ها گفت: حفظ منافع و مصالح سازمان تامین‌اجتماعی با توجه به چهار راهبرد متعالی دولت خدمتگزار، موردنظر هیات‌مدیره موسسه حسابرسی قرار دارد و بر این اساس زمینه‌های حضور و مشارکت فکری همکاران و بهره‌گیری از خرد جمعی در سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های بنیادی موسسه فراهم آمده است.

مدیرعامل موسسه حسابرسی تامین‌اجتماعی در ادامه، انجام حسابرسی داخلی را عاملی موثر در جهت توجه مدیران به رعایت صرفه اقتصادی و افزایش کارآیی و اثربخشی در روند امور دانست.

جعفر سعیدی، عضو هیات‌مدیره و ناظر در بخش بازرسی دفاتر قانونی، وظیفه اصلی موسسه حسابرسی را تامین نیازهای اساسی سازمان تامین‌اجتماعی در زمینه حسابرسی، بازرسی، ارائه خدمات مالی، مشاوره، مدیریت و... برشمرد.

وی با اشاره به تحولات اساسی به وجود آمده در بخش بازرسی دفاتر قانونی از جمله تعامل بیشتر با واحدهای اجرایی سازمان و ایجاد وحدت رویه از نظر شکلی و محتوایی در گزارش‌دهی، فهرستی از اقدامات انجام شده ارائه داد.

غلامرضا جهانگیریان، عضو هیات‌مدیره موسسه حسابرسی تامین‌‌اجتماعی نیز در این گردهمایی با اشاره به آغاز مرحله جدید حسابرسی داخلی در مجموعه سازمان تامین‌اجتماعی گفت: مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی هیات‌مدیره موسسه را موظف کرده است که حسابرسی داخلی را که حدود ۵ سال است به تاخیر افتاده، آغاز کند که برای تحقق آن برنامه‌ریزی‌هایی صورت پذیرفته و توسط هیات‌مدیره به تصویب رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر حسابرسی داخلی از چند واحد بیمه‌ای و درمانی در حال انجام است و حسابرسی از دفاتر اسناد پزشکی نیز تا دو هفته دیگر آغاز خواهد شد.

در این مراسم سیروس طالبیان، مشاور مدیرعامل در امور سیستم‌ها در سخنانی با تاکید بر اصلاح برخی امور در فرآیند کاری موسسه حسابرسی تامین اجتماعی گفت: اصلاح سیستم‌های برنامه‌ریزی حسابرسی بیمه‌ای و شعب آغاز شده است و این فرآیند به تدریج در سایر بخش‌های درمانی و دفاتر اسناد پزشکی ادامه خواهد یافت.

در بخش دیگر مراسم، مهندس داریوش روحی، مدیر برنامه‌ریزی و ICT موسسه حسابرسی تامین اجتماعی از تهیه نرم‌افزاری برای پیش‌بینی مدت زمان و میزان هزینه‌های انجام درخواست‌های بازرسی دفاتر قانونی خبر داد و تصریح کرد: با بهره‌گیری از این نرم‌افزار، کارایی بخش بازرسی دفاتر قانونی افزایش خواهد یافت، به این صورت که با توجه به تعداد پرسنل و وضعیت مالی واحدهای مورد حسابرسی، این نرم‌افزار مشخص خواهد کرد که حسابرسی چه مدت و چه میزان هزینه نیاز دارد و به این ترتیب از طولانی شدن پروژه حسابرسی جلوگیری خواهد شد.