فارس- معاون عملیات و نظارت بر بازار و همچنین معاون توسعه و اجرا از سمت‌های خود کناره‌گیری کردند که در این میان علی حسینی عضو هیات مدیره سازمان بورس عهده دار نظارت بر بازار و سایر امور محوله شد. ‌هادی بیدختی به عنوان مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار انجام وظیفه خواهد کرد که با توجه به پذیره‌نویسی شرکت‌ سهامی بورس در روز یکشنبه هفته‌جاری، ‌بخشی از امور نظارتی بر بورس مانند نظارت بر کارگزاران و سایر نهادهای مالی به این شرکت محول خواهد شد و سازمان بورس مسوول سیاست‌گذاری، تدوین آیین‌نامه‌ها و نظارت خواهد بود. بر همین اساس، نظارت و کنترل اصلی عملیات بازار توسط سازمان بورس و اوراق بهادار و با مسوولیت علی حسنی انجام خواهد شد. این حوزه سازمان بورس، همچنین بر بورس اوراق بهادار، فلزات و کشاورزی ، ناشران اوراق بهادار و سایر بورس‌ها نظارت مستقیم خواهد داشت.

به همراه بیدختی، حاجی نوروزی معاون توسعه و اجرا سازمان قبلی بورس(سازمان کارگزاران بورس) نیز از سمت خود استعفا داد.

خبرهای تایید شده حکایت از آن دارد که وی از این پس به عنوان مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار (CDS) انجام وظیفه خواهد کرد.

با کناره‌گیری دو تن از آخرین مدیران سازمان کارگزاران بورس، مدیریت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار بر اساس قانون جدید اداره خواهند شد.

براساس این تغییر و تحول، چارت سازمان گسترده‌تر خواهد شد و هر یک از اعضا ۵ نفره سازمان بورس و اوراق بهادار امور مشخص و روشنی را عهده‌دار خواهند بود و هر یک از چهار حوزه حقوقی، امور کارگزاران و نهادهای مالی، نظارت بر بازار و امور اجرایی و توسعه به چهار عضو هیات مدیره واگذار خواهد شد و علی صالح‌آبادی نیز در سمت رییس هیات مدیره ، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین سخنگوی بورس انجام وظیفه خواهد کرد. با این شرایط، حسین فهیمی، نایب رییس هیات مدیره، امور حقوقی سازمان را انجام خواهد داد و قاسم محسنی دمنه امور کارگزاران و نهادهای مالی را عهده‌دار خواهد شد. علی حسینی دیگر عضو هیات مدیره نیز در حالی مسوول حوزه نظارت بر بازار خواهد شد که احمد احمدپور به عنوان مسوول اجرا و توسعه بازار در سه بخش مدیریت منابع انسانی، مدیریت مالی و IT فعالیت خواهد کرد. با این اوصاف و این تغییر و تحول هر یک از اعضای هیات مدیره مسوولیت بخش‌های مشخصی را خواهند داشت که این اتفاق می‌تواند در تثبیت سازمان بورس و اوراق بهادار و شکل‌گیری دیگر حوزه‌های مربوط به این سازمان نقش بسزایی داشته باشد، که با توجه به آغاز پذیره‌نویسی شرکت سهامی بورس در روز یکشنبه جاری به نظر می‌رسد تفکیک حوزه نظارت از عملیات بورس در حال پیاده شدن باشد.