او در توییتر خود نوشته بود: «دم بچه‌‌‌‌‌‌‌‌های باغیرت تیم ملی فوتبال گرم... از همه شما ممنونیم که دل مردم ایران را شاد کردید. منتظر درخشش تیم فوتبال ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ هستیم.‌» هنوز مدت زیادی از انتشار این توییت نگذشته بود که سهامداران زیر پست وزیر رفتند و از اینکه دیگر اهمیتی به وضعیت بازار سرمایه نمی‌دهد، شکایت کردند. این شکایت و گلایه تنها از سوی کاربران عادی نبود و حتی کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه نیز زیر پست وزیر اعتراض کردند. مثلا حسین زمانی، یکی از این کارشناسان بود که خطاب به وزیر اقتصاد به کنایه نوشت: «دم شما هم گرم! آقای خاندوزی وفای به عهد و خلف‌وعده نکردن، از صفات بارز مسلمان است!» یا جواد فلاحیان که خطاب به خاندوزی گفت به‌جای فوتبال دیدن بورس را دریابید. کاربران بورسی دیگر هم از خجالت وزیر درآمدند و با کنایه اعتراض‌‌‌‌‌‌‌‌های خود را زیر پست او نوشتند. مثلا یکی از این کاربران نوشت: «دم تیم ملی فوتبال گرم آبروداری کردند، دل مردم رو شاد کردن، ولی متاسفانه دولتمردان مردم رو ناامید کردند.‌» یا کاربری به‌نام «محمد» که نوشت: «جناب وزیر مردم را در بازار سرمایه تار و مار کردید! خیلی از زندگی‌ها از هم پاشید و مقصر این موضوعات؟‌» کاربر دیگری هم نوشت: «جناب وزیر در حال‌حاضر اقتصاد مهم‌تر از فوتبال است و بورس آیینه اقتصاد است و آیینه اقتصاد نشان می‌دهد که اقتصاد تب ۴۰‌درجه دارد. برای اقتصاد تب‌آلود فکر کنید.‌» «علی» و برخی دیگر از کاربران هم از جناب خاندوزی خواستند با یک استعفا دل مردم را شاد کند!

مشاجره بورسی‌‌‌‌‌‌‌‌ها و رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین

توییت مجیدرضا حریرچی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین درباره بورس هم یکی دیگر از موضوعات مهمی بود که اهالی بازار را به واکنش واداشت. او در صفحه خود نوشته بود: «یکبار تاوان سپرده‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران صندوق‌های قرض‌‌‌‌‌‌‌‌الحسنه را مردم دادند و این‌بار تاوان ۴۰‌هزار میلیارد تومانی بورس‌بازان را. بار اول آن که صندوق تاسیس کرده بود، تاوان نداد و این‌بار هم آن که سرمایه خرد مردم را چپاول کرد، تاوان نمی‌دهد. رفقا این جیب ۸۵‌میلیون نفر است که در آن دست می‌کنید!» این تحلیل رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین به مذاق اهالی بازار سرمایه و سهامداران خوش‌نیامد و آنان را به پاسخگویی واداشت. کاربری به‌نام «احسان» در پاسخ به حریرچی نوشت: «پول سهامداران را دولت برده و در هر صورت باید جبران کنه. قرار نیست فقط سهامدار خرد جور دولت را بکشه. همه در ایران هستیم و همه از اقدام دولت نفع و ضرر می‌بینیم.‌» حریرچی هم بحث را ادامه داد و در پاسخ به او نوشت: «قدیم‌ها قالپاق فلزی بود و نسبتا باارزش، و قالپاق‌دزدی رواج داشت، برخی وقتی دزد قالپاقشون را می‌دزدید به‌جای اینکه دزد را محکوم کنند یا پیداش کنند، می‌رفتن قالپاق یه ماشین دیگه را برمی‌داشتن و می‌ذاشتن جای قالپاق دزدیده شده. دوستان، کسی دیگر ارزش پول و سهام شما را دزدیده چرا بقیه تاوان بدن؟» این بحث به همین‌جا ختم نشد و کاربران بسیاری زیر توییت رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین رفتند و نسبت به مطلبی که نوشته بود، اعتراض کردند، اما او همچنان تاکید داشت سهامداران به طمع سود وارد بازار سرمایه شدند و دعوت و عملکرد مسوولان دولتی و حکومتی باعث و بانی این وضعیت نیست!

کامل ابراهیمیان

کارشناس بازار سرمایه

ما سرمایه‌گذاران ایرانی که در این کشور سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، سال‌های سال هیچ‌وقت واردات بیل و کلنگ و خلال‌دندان و نعل‌اسب از محل دلارهای ارزان شرکت‌های بورسی و سهامداران بورسی را فراموش نمی‌کنیم.

محمد خبری‌‌‌‌‌‌‌‌زاد

کارشناس بازار سرمایه

توقف فروختن دلار ۲۵‌درصد زیر قیمت به وارداتچیان، باید خواسته بعدی سهامداران باشد. این پول را می‌توانند خرج امور خیریه و زیربنایی کشور کنند، اصلا مالیات بگیرند روی همین دلار، ولی ریختن آن به جیب چند ده وارداتچی که هیچ‌وقت سیرمونی نداشته‌اند، واقعا زور دارد.

محسن رضایی

معاون اقتصادی رئیس دولت

چهارشنبه شب، ۱۰ بند حمایت از بورس را که دو‌ماه پیش در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تصویب کرده بودیم، مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد بندهایی از آن به مجلس ارسال و بقیه به وزرا ابلاغ شود. تیم اقتصادی دولت در حمایت از بورس مصمم و هماهنگ است.

رضا خانکی

کارشناس بازار سرمایه

یکی از ایراداتی که به بچه‌‌‌‌‌‌‌‌های بازار سرمایه وارده و ما باید گوش همه‌‌‌‌‌‌‌‌ مسوولان رو باهاش کر می‌کردیم که نیاییم از بدیهیات دفاع کنیم؛ اینه که بیاییم فشار بیاوریم روی سوء‌مدیریت‌‌‌‌‌‌‌‌های پذیرفته‌شده در اقتصاد ایران.  چرا باید ما نیم‌قرن تورم دو رقمی بالا رو تجربه کنیم؟ چرا منابع ملی مارو دهه‌‌‌‌‌‌‌‌هاست دارین میفروشین و دارایی بین‌النسلی ما رو صرف روزمره گردوندن کشور و صرف بودجه جاری می‌کنید؟  چرا درآمد سرانه هر ایرانی این‌قدر پایین مونده؟ چرا فقر گسترش پیدا کرده؟ چرا هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌ای شما نمیدین بابت سوء‌مدیریتتون؟ و ده‌‌‌‌‌‌‌‌ها مورد مثل این.

عباس حقانی‌‌‌‌‌‌‌‌نسب

کارشناس بازار سرمایه

اگر مدیران شرکت‌ها پشت سودهای غلط تورمی جمع نمی‌شدند و شرکت‌ها را بر اساس قانون مجلس تجدیدارزیابی می‌کردند‌ و سود و زیان واقعی را گزارش می‌کردند‌، این افراد این‌گونه اظهارنظر نمی‌کردند. تجدیدارزیابی برای شفافیت است که متاسفانه سازمان، مدیران و سهامداران عمده به آن توجه نمی‌کنند.