دبیرکل انجمن مالی اسلامی در جمع خبرنگاران درباره هفتمین همایش مالی اسلامی گفت: این همایش با محور «رمز ارز‌ها، تجربه جهانی، رویکرد اسلامی» به صورت حضوری و آنلاین برگزار خواهد شد و تاکنون ۲۳ مقاله به این همایش ارسال شده که ۱۶ مقاله پذیرفته شده است.

امیرحسین یوسفی افزود: سخنرانان اصلی این همایش، صالح آبادی؛ رئیس کل بانک مرکزی، مجید عشقی؛ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و غلامرضا مصباحی مقدم؛ عضو کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار خواهند بود. همچنین در نشست تخصصی این همایش رئیس انجمن مالی اسلامی دانشگاه کمبریج و اکرم لالدین از متخصصان مالی اسلامی مالزی حضور خواهند داشت و به بیان تجربیات و دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت. او ادامه داد: مدیران بانک توسعه صادرات، اعضای شورای فقهی بانک مرکزی، اساتید دانشگاه و پژوهشگران حوزه اقتصاد دیجیتال از دیگر حاضران نشست‌های تخصصی این همایش خواهند بود. یوسفی در ادامه به آغاز پذیره‌نویسی نخستین صندوق نیکوکاری زیر نظر انجمن مالی اسلامی اشاره کرد و توضیح داد: صندوق نیکوکاری «تعالی دانش مالی اسلامی» با هدف ارتقای علوم مالی اسلامی از ۲۷ دی ماه و همزمان با هفتمین همایش مالی اسلامی آغاز شده و تا ۲۰ بهمن‌‌‌ماه ادامه خواهد یافت که این پذیره‌‌‌نویسی حداقل ۲‌میلیارد تومان و تا ۲۰‌میلیارد تومان انجام خواهد شد.  وی افزود: این صندوق به صورت مختلط در دارایی ثابت و سهام و از نوع صدور و ابطالی بوده و هر واحد سرمایه‌گذاری در آن برای اشخاص حقیقی ۱۰۰‌هزار تومان و برای اشخاص حقوقی ۱۰‌میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: گسترش و پیشبرد دانش مالی اسلامی، ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش با حمایت از پایان‌نامه‌‌‌های برتر دانشگاه و حوزه در زمینه اقتصاد و مالی اسلامی و کمک به پژوهش‌‌‌های هدفمند از اهداف صندوق یادشده خواهد بود. یوسفی درباره همکاری انجمن با حوزه‌‌‌های علمیه گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌‌‌ای که با موسسه فقهی طیبات امضا شده، جلسات دروس خارج فقه در حوزه مالی اسلامی برگزار می‌شود که هم طلاب و هم غیر‌طلاب در این جلسات حضور می‌‌‌یابند و دوره‌های MBA و DBA بازار مالی اسلامی نیز برای طلاب برگزار می‌شود.

او درباره جایگاه بازار مالی اسلامی در کشورمان و دیگر کشورها گفت: در حال حاضر در برخی کشورهای غربی هم، مالی اسلامی وجود دارد زیرا آنها نیز به اهمیت جایگاه آن پی برده‌‌‌اند و مایلند از سرمایه مسلمانانی که در فضای متعارف سرمایه‌گذاری نمی‌‌‌کنند، استفاده کنند. کشور ما نیز در مقایسه با سایر کشورهای اسلامی اقدامات خوبی انجام داده و در ابزارسازی از دیگر کشورها پیشی گرفته است اما برخی بر این تصورند که مالزی از ما جلوتر است، در حالی که مالزی به خاطر ارائه بهتر، معروف شده است و کل نظام مالی مالزی، اسلامی نیست و تنها کشور ما و سودان، کل نظام مالی‌‌‌شان، اسلامی است. دبیرکل انجمن مالی اسلامی در پایان، تقدیر از استاد برتر مالی اسلامی، اعطای پنجمین جایزه مالی اسلامی، سومین جایزه کتاب برتر مالی اسلامی، چهارمین جایزه پژوهش برتر و جوایز پایان‌‌‌نامه‌‌‌های ارشد و رساله‌‌‌های دکترا را از دیگر برنامه‌‌‌های هفتمین همایش مالی اسلامی عنوان کرد.