اعلام سیاست‌ها و تصمیمات تایید نشده و غیررسمی ‌سازمان توسط کارگزاران باعث ایجاد شایعات و سردرگمی ‌سهامداران خواهد شد. به گزارش ایسنا، ایوب باقرتبار، مدیر بازرسی و امور کارگزاران سازمان بورس اوراق بهادار، گفت: براساس بخشنامه جدید تمامی‌ تصمیمات و سیاست‌های اتخاذ شده در سازمان بورس اوراق بهادار از طریق رییس و سخنگوی هیات‌مدیره سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی افزود: در روزهای گذشته متاسفانه برخی از کارگزاران در مصاحبه‌های خود با رسانه‌های ارتباط جمعی به سیاست‌ها و تصمیماتی اشاره کردند که بر طبق قانون باید از طریق سازمان اطلاع‌رسانی شود.

باقرتبار هدف از تصویب این بخشنامه را اطلاع‌رسانی شفاف و رسمی ‌دانست و خاطرنشان کرد: کارگزاران مانند سایر فعالان بازار سرمایه حق دارند تصمیمات و سیاست‌های سازمان بورس را نقد کرده و اظهارنظر کارشناسی کنند، لکن اعلام سیاست‌ها و تصمیمات تایید نشده و غیر رسمی ‌سازمان توسط کارگزاران ممکن است، منجر به ایجاد شایعات و هیجانات کاذب در بازار سرمایه و در نتیجه سردرگمی ‌سهامداران شود که از نظر مسوولان سازمان غیرقابل قبول خواهد بود.

به گزارش بورس، وی تاکید کرد: قبل از اعلام رسمی ‌تصمیمات و سیاست‌های اتخاذی توسط مسوولان سازمان بورس اوراق بهادار کارگزاران نباید در خصوص ماهیت تصمیمات و سیاست‌ها اظهارنظر کنند.

مدیر بازرسی و امور کارگزاران سازمان بورس اوراق بهادار با بیان این که هنوز برخی از آیین‌نامه‌ها در رابطه با وظایف قانونی رییس و اعضای هیات‌مدیره سازمان به طور کامل تدوین و به تایید مراجع ذی صلاح نرسیده است، گفت: اظهارنظر برخی از کارگزاران در اعلام رسمی ‌اخباری که در آن حوزه مسوولیت اجرایی ندارند، باعث ایجاد خلل در پیشبرد اهداف سازمان بورس اوراق بهادار خواهد شد.

گروه بورس : بر اثر ضعف اطلاع‌رسانی سازمان بورس که تا اندازه‌ای در یک ماه اخیر جبران شده است، کارگزاران در انتشار اطلاعات تصمیمات از سازمان پیشی گرفتند که البته به دلیل بازیگری و ذی‌نفع بودن آنها در برآیند بازار نباید این کار صورت می‌گرفت. اما یک چیز مهم را نمی‌توان انکار کرد. با وجود اینکه کارگزاران گاه تفاسیر جهت‌داری تحویل خبرگزاری‌ها می‌دهند، اما در نشت و انتشار اطلاعات بازار و ارائه اخبار به رسانه‌ها و بالطبع سهامداران نقش فراوانی دارند. امیدواریم این حرکت، سازمان باعث نشود که علاوه‌بر جلوگیری از نشت خبر، خود سازمان بورس نیز به کم‌کاری کار اطلاع‌رسانی خود ادامه دهد، چون آن وقت وضعیت بدتر از وضع موجود می‌شود.