گفته‌های بازار: «و معادن» ظرف دو هفته آینده EPS خود را از ۳۱۰ ریال به ۳۳۰ریال افزایش خواهد داد و بهای هر سهم آن از ۳۳۱۱ریال به ۳۵۰۰ریال خواهد رسید. شنیده‌های ما: ولی شنیده‌های ما از معادن و فلزات حکایت از این مساله دارد که شرکت تعدیل EPS خود را طی روزهای گذشته داده و در حال حاضر تصمیمی برای تعدیل مثبت ندارد.

گفته‌های بازار: فرآوری مواد معدنی ایران قصد دارد ۸۹۰۰EPS۰ ریالی خود را به زودی به بورس ارائه کند. عرضه‌های سرمایه‌گذاری بهمن برای شناسایی سود سهام و خرید مشکوک بیش از یک‌میلیون سهم ظرف چند روز گذشته صحت تعدیل مثبت EPS شرکت فرآوری را نشان می‌دهد.

شنیده‌های ما: ولی شنیده‌های ما این است که این شرکت EPS خود را روز شنبه به بورس داده است و آنچه سازمان بورس اعلام کند، صحیح است و ارقام دیگر صحت ندارد.

گفته‌های بازار: ملی سرب و روی ایران برخلاف نظرات برخی سهامداران و به گفته یکی از مدیران سابق شرکت هنوز به سوددهی نرسیده و هر سال از محل فروش داخلی EPS خود را پوشش داده است، که نمونه این موضوع در سال قبل هم مشاهده شد. امسال نیز ۵۸ تومان EPS اعلام کرده که به سختی آن را پوشش خواهد داد و تعدیل مثبت آن بسیار بعید است و در همین حال برخی از سهامداران عمده و «کارگزاری‌» صاحب سهم که خرید بسیار بالایی داشته‌اند، ۱۴۰۰ ریال تعدیل مثبت را در بازار شایع کرده‌اند.

شنیده‌های ما: ملی سرب و روی چندی پیش با ارسال پاسخی، شایعه تعدیل EPS را تکذیب کرده بود.

یک‌هزار و ۲۰۰ ریال تعدیل EPS برای شرکت مزبور طی روزهای گذشته در تالار شیشه‌ای شایع شده بود. تکذیبیه شرکت مزبور صحت گفته‌های بازار را تایید می‌کند.