ایسنا - ظرف ۲ سال آینده واگذاری سهام عدالت به مردم و همچنین ۲ دهک پایین درآمدی براساس فرمان مقام معظم رهبری به اتمام خواهد رسید. دکتر غلامرضا حیدری کردزنگنه ـ رییس سازمان خصوصی‌سازی ـ شب‌گذشته با ارائه گزارشی درباره عملکرد این سازمان در مورد فروش سهام شرکت‌های دولتی و این که ما می‌خواهیم اموال دولت را به فروش برسانیم، بنابراین نمی‌توانیم وابسته به دولت نباشیم، خاطرنشان کرد: ما از دولتی‌ها هستیم که باید تفکرمان خصوصی باشد. وی به همکاری وزارت‌خانه‌های صنایع و نیرو با سازمان خصوصی‌سازی درباره واگذاری سهام شرکت‌های دولتی اشاره کرد و گفت: این دو وزارتخانه بیشترین همکاری را با سازمان خصوصی‌سازی داشته‌اند. کردزنگنه با اشاره به این که شرکت‌های مختلفی را به بورس اعلام کردیم، گفت: در حال حاضر فولاد خوزستان و فولاد مبارکه آماده هستند، سازمان گسترش هم هنوز قطعی نشده، اما به‌زودی کار نهایی آن انجام می‌شود. رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره دلیل خصوصی نشدن بانک‌های ملی و سپه توضیح داد: چون در سطح استان‌ها و شهرستان‌های مختلف بانک مرکزی نیست، بنابراین بانک ملی به نیابت از این بانک، قائم مقامی‌ برای بانک مرکزی است و بانک سپه نیز به این دلیل که حساب نیروهای نظامی و انتظامی‌ از طریق این حساب داده می‌شود، بنابراین به دلیل مسائل امنیتی این بانک‌ها دولتی باقی می‌مانند. او به سودآوری شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: شرکت‌های سودده باید از طریق بورس واگذار شوند، زیان ده‌ها باید اصلاح ساختار شده و به سوددهی برسند. همچنین می‌توان شرکت را که سرمایه‌گذاری جدید انجام می‌دهد تعدیل نیرو کرده یا از ماشین‌آلات جدید استفاده کرد.

او یکی از مشکلات فعلی جامعه را نبود توزیع عادلانه ثروت در کشور دانست و گفت: در حال حاضر یک درصد جامعه، ۱۶درصد منابع

کشور را در اختیار دارند، بنابراین با این واگذاری‌ها و توزیع سهام به دو دهک پایین جامعه توازن به وجود خواهد آمد.

کردزنگنه در ادامه به واگذاری سهام عدالت به مردم و همچنین دو دهک پایین درآمدی براساس فرمان مقام معظم رهبری ظرف دو سال آینده اشاره کرد و گفت: این آمادگی واگذاری در سازمان خصوصی‌سازی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی همچنین از واگذاری سهام عدالت به چهار میلیون و ۱۰۰هزار نفر در فاز اول به تفکیک شهرستان‌ها خبر داد و افزود: این سهام به اشخاص تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و رزمندگان بدون درآمد داده خواهد شد که ظرف یک تا دو روز آینده برای ثبت در تعاونی‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود.