مهر- در پایان مهلت تعیین شده برای واریز سرمایه موسسین شرکت بورس، ۱۰میلیارد تومان به حساب این شرکت توسط نهادهای مالی و کارگزاران واریز شد. دبیر کمیته اجرایی هیات موسسین شرکت بورس گفت: تا پایان مهلت تعیین شده در ۱۶ مردادماه، ۷۶ کارگزار و ۵۳ نهاد مالی سرمایه خود را به حساب شرکت بورس واریز کردند.

حسین خرازی گفت: از مبلغ ۱۲میلیارد تومانی که موسسین حقوقی، اعم از نهادهای مالی و کارگزاران باید به حساب شرکت بورس واریز می‌کردند تا پایان مهلت تعیین شده مبلغ ۱۰میلیارد تومان به حساب شرکت بورس واریز شد.وی ادامه داد: از آنجا که برخی از کارگزاران «متوجه زمان پذیره‌نویسی نبودند» و اینکه برخی نیز خواستار درصد بیشتری در شرکت سهامی بورس هستند، زمان واریز سرمایه موسسین برای چند مورد خاص تا چهارشنبه تمدید شد.

دبیر کمیته اجرایی هیات موسسین شرکت بورس گفت: در مورد حقوقی‌هایی که هم نهاد مالی وهم کارگزاری مربوطه در شرکت بورس سهم داشتند، قرار شد که برای حفظ سهم کارگزاران، کارگزار مربوطه نسبت به نهاد مالی آن سهم بیشتری داشته باشد.

خرازی در پایان گفت: هر چقدر از میزان سرمایه واریزی مشخص شده موسسین، توسط نهادهای مالی و کارگزاران به حساب شرکت بورس واریز نشود، به‌صورت پذیره‌نویسی و با ۲۰درصد باقیمانده برای عموم عرضه خواهد شد.مدیر عامل سرمایه‌گذاری توسعه ملی نیز گفت: نهاد‌های مالی نیز نظرات خود را در مورد اساسنامه شرکت بورس اعلام کرده‌اند و در نشست‌های مختلف با سازمان بورس یا به‌صورت مکتوب اصلاحات مورد نظر را بیان نموده‌اند.

عزیزی ادامه داد: به طور طبیعی هیچ کدام از این سه گروه نمی‌تواند به تمام خواسته‌های خود برسد و برای اینکه منافع هر سه گروه تا حدودی لحاظ شود، هر کدام تا حدودی باید از منافع خود کوتاه بیاید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نهاد‌های مالی نیز جلسه هماهنگی برای انسجام دیدگاه‌های خود برگزار می‌کنند یا خیر؟ گفت: نهادهای مالی نیز در شرایط مختلف دیدگاه‌های خود را هماهنگ می‌کنند و این نهادها به‌طور جدی در شرکت بورس مشارکت خواهند کرد.

عزیزی ادامه داد: رکن اساسی شرکت بورس نهادهای مالی می‌باشند، زیرا درخواست عملیات از سوی نهادهای مالی است و کارگزاران اجراکننده عملیات هستند، بنابراین مشارکت جدی نهادهای مالی در شرکت بورس بسیار مهم است.

وی در پایان گفت: مهم این است که برآیند سلیقه‌ها در شرکت بورس اعمال شود تا بتوانیم شرکت بورسی خوبی را راه‌اندازی کنیم.