وعده‌ها و صحبت‌ها گاهی آنقدر زیاد است که در فضای شبکه‌های اجتماعی کاربران روی خوشی به این صحبت‌‌ها نشان نمی‌دهند و به قولی سنگ بزرگ را نشانه نزدن می‌نامند. دیروز در همین رابطه سیاوش وکیلی، فعال بازار سرمایه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «با تایید نهایی صلاحیت داوطلبان ریاست‌جمهوری روزهای آتی شاهد نظرات و سورپرایز کاندیداها در مورد بورس و بازار سرمایه خواهیم بود.» او در ادامه این توییت خود نوشت: «حواس‌مان باشد دوباره سیاسیون با سهامداران بازی نکنند. رسانه‌های تخصصی بازار سرمایه نقش مهمی در تبیین درست مواضع کاندیداها خواهند داشت.»

به غیر از این توییت، واکنش اکثر کاربران توییتر فارسی به حرف‌ها و وعده‌های بورسی کاندیداهای ریاست‌جمهوری در اکثر مواقع این است که دوست دارند تحت هر شرایطی شاخص افزایش پیدا کند تا بتوانند هرچه زودتر سرمایه‌‌های خود را از این بازار خارج کنند.

 از دیگر موضوعاتی که در آخر هفته گذشته در کنار اما و اگرهای انتخاباتی مورد توجه فعالان حوزه بورس قرار گرفته بود اجرایی شدن دامنه نوسان متقارن بود.

 سعید ابراهیمی در توییتر خود در همین رابطه نوشت: «دامنه نوسان متقارن این هفته اجرایی می‌شود و گزارش‌های ۱۲ ماهه هم می‌آید. با حداقل حمایت می‌‌توان روند بازار را تغییر داد. باید دید اراده بازیگران بزرگ بازار بر چیست.» یکی از بحث‌هایی که در گوشه و کنار اطلاع‌رسانی در رابطه با بازگشت دامنه نوسان متقارن مطرح می‌شد این بود که چه شخص یا نهادی پاسخگوی چند ماهی که دامنه نوسان نامتقارن در بورس اجرایی شده بود هست.

 این دسته از افراد به این مساله می‌پرداختند که چرا تمام سیاست‌های اقتصادی در کشور و به‌خصوص در حوزه بورس با آزمون و خطا پیش می‌رود. مساله‌ای که در گذشته هم کاربران شبکه‌اجتماعی توییتر به آن پرداخته بودند و درباره این مساله نوشته بودند که بورس برای برخی از مسوولان و نهاد‌ها شبیه به موش آزمایشگاهی شده است تا سیاست‌ها و سلیقه‌های خود را در آن امتحان کنند.

یکی دیگر از موضوعاتی که کاربران حوزه بورس مدتی است به آن چشم‌ دوخته‌اند و خبرها و موضوعات مرتبط با آن را رصد و دنبال می‌کنند، مساله رمزارزها است. در آخر هفته گذشته در فضای توییتر فارسی برخی از افراد فعال در حوزه بورس در رابطه با این مساله می‌نوشتند که در حال حاضر چهار رمز ارز بزرگ دنیا با بیشترین سهم از کل ارزش این بازار به ترتیب بیت‌کوین (۴۲درصد) اتریوم (۲۰ درصد) بایننس کوین (۴ درصد) و دوج کوین (۳ درصد) هستند. اما بیشترین ارزش معاملات در نماد تتر و سپس بیت‌کوین در حال انجام است.

 این پیگیری‌ها اما صدای گروهی از فعالان حوزه بورس را درآورده بود. آنها در صفحه‌های شخصی خود یا در قسمت نظرات آنهایی که درباره رمزارزها مطلبی نوشته بودند، به این مساله می‌پرداختند که این پیگیری‌ها نشان از سیاست‌هایی دارد که با دخالت‌های گاه و بیگاه و پیوند زدن حوزه بورس با سیاست باعث شدند که سرمایه‌گذاران از ترس بیشتر آب شدن سرمایه‌های‌شان به سمت سرمایه‌گذاری در بازارهای خارجی بروند. برای همین هم هست که حوزه رمزارزها مدتی است مورد توجه مردم قرار گرفته است.

اشاره آنها به مساله‌ قابل‌توجهی بود که بیشتر نوشته‌ها درباره رمزارزها در آخر هفته گذشته هم در فضای اینستاگرام دیده می‌شد و هم لایک و ریتوییت بالایی به خود می‌گرفت.