۴۹۸۷...۰۹۱۸: به‌نظر من مسوولان بلند‌پایه کشور باید ریزش بورس و صدای اعتراضات سهامداران را جدی بگیرند. مردم زیادی سرمایه و پس‌انداز‌شان را به پیشنهاد دولت وارد بازار سهام کردند، الان هم مال‌باخته محسوب می‌شوند. ریزش شدید بورس موج بی‌اعتمادی مردم به مسوولان را به دنبال خواهد داشت.

  ۲۳۲۰...۰۹۳۶: وزیر اقتصاد می‌گوید، سهام بنگاه‌ها رشد زیادی داشته و سهامداران با تامل نسبت به فروش سهم ارزنده خود اقدام کنند، این حرف‌ها دردی را درمان نمی‌کند، اگر وضعیت سهام اینگونه افتضاح شده است به‌خاطر دعوا و اختلاف آقای دژپسند با آقای زنگنه وزیر نفت بوده است.

  ۳۲۶۲...۰۹۱۰: حدود ۲ ماه است که حقوقی‌ها سهام «وتوصا» و تمام زیرمجموعه‌هایش «چکاپا» و «چکارن» را در کف قیمتی نگه داشتند. بیشتر نماد‌ها بیش از ۶۰ درصد ارزش خود را از دست داده، بدون اینکه سازمان بورس برای دلخوشی هم که شده یک سهم را برای توضیحات باز‌خواست کند. در واقع آنها با تصویب قوانین ناشیانه دست خودشان را بسته‌اند؛ چون شرکت‌های سهامی اگر ۱۵روز کاری منفی یا مثبت ۵ درصد بخورند، مجبورند نماد را ببندند اما حقوقی و بازیگر سهم دقیقا روز ۱۴ صف فروش منفی ۵ درصد را برمی‌دارد تا شامل این قانون نشود و دوباره ۱۴ تا منفی دیگر به سهامدار تحمیل می‌کند.

  ۷۷۶۵...۰۹۱۲: بعد از انتخابات آمریکا بی‌شک شاخص تا آخر امسال تا محدوده ۳میلیون می‌رود. هرکس اختیار مال خودش را دارد ولی سرمایه‌تان را زیر قیمت به دلال و حقوقی و... ندهید.

  ۳۴۲۲...۰۹۱۴: من مطمئنم بعد از انتخابات آمریکا وضعیت بازار بورس بهتر می‌شود. اینو بهتون قول می‌دم. حالا اگر می‌توانید و توانایی روحی و روانی خوبی دارید سهامتان را نفروشید. من فقط یه سهم در بورس دارم اونم «وسپهر» است که باوجود نوسان قیمت زیاد قصد فروش آن را ندارم. از ۵۱۷تومان سودی که کردم نزدیک یک‌پنجم از سودم باقی‌مانده اما قصد فروش ندارم چون وقتایی که بازار مثبت می‌شود تاحدی ضررم جبران می‌شود و به اصل پولم بر‌می‌گردم.

  ۶۶۷۵...۰۹۱۲: بعد از ریزش بورس از اواسط مرداد بازارهای دلار، مسکن و طلا با افزایش قیمت شدیدی رو‌به‌رو شدند، این در حالی است که در نامه آن ۲۵ اقتصاددان از رشد بورس به‌عنوان عامل تورم نام برده شده بود. اما ناگهان همه‌چیز تغییر کرد. به‌نظر من افت شاخص بورس رابطه معناداری با آن نامه و اتفاقاتی که در بازارهای مختلف رخ داد، دارد.

  ۵۶۴۳...۰۹۱۲: وقتی در بخش خبری سراسری شبکه ۲ اعلام می‌کنند برخی از مدیران یا کارکنان بورس در شرکت‌های بزرگ بورسی، عضو اصلی هیات‌مدیره هستند و حقوق و پاداش و مزایا دریافت می‌کنند، در صورتی‌که باید ناظر و بازرس باشند، به‌نظر شما این بورس می‌تواند طبق قانون و مقررات رفتار کند؟

  ۰۹۱۹۰۰۷۷: برخی از سهامداران از کجا می‌دانند که فلان صف فردا جمع می‌شود؟ این اگر رانت اطلاعاتی نیست، پس چیست؟ از اول صبح در فضای مجازی پیش‌بینی می‌کنند که امروز صف جمع می‌شود. خب، سهامداران خرد و بی‌تجربه چگونه باید به این حرف‌ها اعتماد کنند؟

  ۵۴۷۸...۰۹۱۲: بالاخره معلوم نشد یک درصد از صندوق توسعه ملی که قرار بود برای حمایت از بازار سرمایه بیاد، چی شد. تازگی یکی از نماینده‌های مجلس گفته بانک مرکزی سنگ اندازی می‌کند! لطفا این موضوع را پیگیری کنید. ممنون.

  ۲۲۳۶...۰۹۳۵: امیدوارم برخی موارد در بورس ما اصلاح بشود و کارشناسان عزیز بورس و مسوولان محترم در این موارد اقدام عاجل انجام دهند:

۱- حذف پیش‌گشایش جهت جلوگیری از افزایش نگرانی در بازار و سوءاستفاده از تازه‌کارها.

۲- حذف دامنه‌نوسان تا این صف‌ها برچیده بشود، اگر دامنه نوسان حذف شود اصلاحی که قرار است چند ماه و حتی چند سال طول بکشد در چند روز انجام می‌شود. آیا این به‌صرفه نیست؟ یا دوست دارید چندین ماه در صف فروش قرار بگیرید تا اصلاح تمام بشود؟

۳- ایجاد محدودیت در عرضه توسط حقوقی‌ها و کدهای حقیقی متعلق به حقوقی‌ها.

۴- حذف حجم مبنا یا چند برابر کردن آن. چنانچه امکان دارد درباره این پیشنهادها با کارشناسان گفت‌وگو کنید.