رشد 83 درصدی  فروش «چادرملو» در 5 ماهه نخست سال

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» این شرکت که در دوره یادشده معادل ۳۹ هزار و ۹۶۰ میلیارد و ۳۳۳ میلیون ریال فروش داشت، در دوره مشابه سال ۹۷ معادل ۲۱ هزار و ۸۴۲ میلیارد و ۳۰۱ میلیون ریال درآمد داشت.

این شرکت در سال قبل در بخش فولادسازی (که به‌تازگی به بهره‌برداری رسانده بود) معادل ۳۵۷ هزار و ۴۲۷ تن تولید فولاد داشت که معادل ۳۵۳ هزار و ۸۶۵ تن از این میزان را در مدت مشابه سال قبل به فروش رساند. فروش فولاد از سوی «کچاد» در ۵ ماه نخست سال قبل معادل ۸ هزار و ۶۹۶ میلیارد و ۷۶۱ میلیون ریال بود. این در حالی است که طی ۵ ماه نخست سال‌جاری با رشد ۹۰ درصدی درآمد حاصل از فروش فولاد چادرملو معادل ۱۶ هزار و  ۵۷۳ میلیارد و ۱۱۹ میلیون ریال اعلام شده است.

تولید سنگ‌آهن دانه بندی در ۵ ماه نخست سال گذشته  معادل ۲۰۳ هزار و ۸۹ تن بود که این میزان در ۵ ماه نخست امسال به ۱۵۸ هزار و ۷۹۵ میلیون تن کاهش یافته است.  از سوی دیگر چادرملو در تولید گندله با افزایش میزان تولید همراه بوده است. تولید گندله چادرملو در ۵ ماه نخست امسال معادل یک‌میلیون و ۷۴۲ هزار تن است که در مدت مشابه سال قبل این رقم معادل یک‌میلیون و ۳۹۷ هزار و ۱۸۰ تن تولید شد. این شرکت برای سال مالی ۹۸ درآمدی معادل ۷ هزار و ۶۷۳ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده  که در دوره پنج ماهه یادشده ۵۲ درصد از این درآمد را نسبت به بودجه پیش‌بینی شده محقق کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد رشد ماهانه درآمدی «کچاد» در مردادماه نسبت به تیرماه معادل ۲۵ درصد است. همچنین روز گذشته معادل ۳۰ هزار تن شمش فولاد چادرملو در بورس کالا تقاضا داشت که با میانگین قیمت ۳۳۷۳۰ ریال معادل ۱۰ هزار تن  از آن معامله شد.