محسنی درخصوص طبقه‌بندی شرکت‌های درج‌شده در بازار پایه فرابورس در سه تابلوی جدید این بازار نیز گفت: ناشرانی که روزهای تاخیر در ارائه اطلاعاتشان مطابق با «دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان» بیش از ۱۰۰ روز نباشد در تابلوی «پایه زرد» قرار می‌گیرند به شرط آنکه دفعات عدم ارائه صورت‌های مالی این ناشران مطابق با دستورالعمل یادشده بیش از دو مرتبه نباشد و همچنین حداقل یک صورت مالی حسابرسی‌شده ارائه کرده باشند.

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران درخصوص شرکت‌هایی که در تابلوی«پایه نارنجی» درج می‌شوند، توضیح داد: شرکت‌هایی که در دوره مورد رسیدگی حائز شرایط تابلوهای پایه زرد یا پایه قرمز نباشند در تابلوی پایه نارنجی قرار می‌گیرند. از سوی دیگر در صورتی که اظهارنظر حسابرس مستقل و بازرس قانونی نسبت به هر یک از صورت‌های مالی شرکت اصلی یا تلفیقی گروه از نوع عدم اظهارنظر یا اظهارنظر مردود باشد، آن شرکت در تابلوی پایه نارنجی درج خواهد شد.

محسنی همچنین درخصوص شرایط شرکت‌هایی که در تابلوی پایه قرمز قرار می‌گیرند، گفت:‌ ناشرانی که در دوره مورد رسیدگی حداقل یکی از ۳ معیاری که در ادامه به آن اشاره می‌کنم را دارا باشند، در تابلوی پایه قرمز درج می‌شوند: معیار اول آن است که رأی بدوی یا قطعی مراجع قضایی مبنی بر ورشکستگی ناشر صادر شده باشد. معیار دوم نیز موقعیتی است که مجمع عمومی فوق‌العاده یا مراجع قضایی رأی به انحلال ناشر داده باشند. معیار سوم هم نیز مربوط به این است که ناشر در سررسید دوره‌های رسیدگی حداقل سه سال مالی متوالی صورت‌های مالی حسابرسی‌شده ارائه نکرده باشد.

 محسنی با بیان اینکه با طبقه‌بندی جدید، در تابلوی زرد دو روز در هفته، در تابلوی نارنجی یک روز در هفته و در تابلوی قرمز یک روز در ماه، امکان حراج قیمت وجود دارد، درباره تغییرات نحوه معاملات این بازار در دستورالعمل جدید گفت: تا پیش از این معاملات در تابلوی ج بازار پایه، سه روز در هفته انجام می‌شد اما مطابق با دستورالعمل جدید در سه تابلوی معاملاتی «زرد»، «نارنجی» و «قرمز» بازار پایه امکان معامله در تمام روزهای هفته فراهم شده است. به گفته وی در طبقه‌بندی جدید، تابلوی پایه الف عملا حذف شده و تابلوی ب تبدیل به تابلوی «زرد» شده است و تابلوی «نارنجی» به جای تابلوی ج فعالیت خواهد کرد.