به گزارش «دنیای اقتصاد» بابک ثقفی مدیرعامل گروه ماشین‌های ادارای ایران (مادیران)، در نشست خبری با اهالی رسانه اعلام کرد: با برنامه‌ریزی‌های دقیقی از نیمه دوم سال ۹۶ توانستیم ضمن افزایش تولید محصولات (تلویزیون)، سهم خود در بازار داخلی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۹ درصد از سهم بازار تلویزیون کشور را در اختیار داریم، افزود: در سال جاری به دلیل مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز و تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد ایران، بسیاری از شرکت‌ها با بحران کمبود نقدینگی و ناتوانی در تامین مواد اولیه رو به رو شدند؛ اما خوشبختانه مجموعه مادیران با برنامه‌ریزی دقیق، سالی خوب را پشت سر گذاشت.

مدیرعامل مادیران با اشاره به دلایل ورود مادیران به بورس تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل حضور مادیران در بورس، تامین مالی پروژه احداث کارخانه لوازم خانگی بود. در ادامه سهامداران عمده شرکت تعهد دادند تا تمامی منابع مالی ناشی از فروش سهام را به منظور توسعه فعالیت‌های مادیران در اختیار این شرکت قرار دهند. در نهایت پروژه ساخت کارخانه لوازم خانگی طبق برنامه‌ریزی در حال انجام است.

ثقفی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد ایران، مشکلی را برای مادیران ایجاد نکرد، پاسخ داد: قطع همکاری شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی و معتبر با ایران و محدودیت مراودات پولی و بانکی با شرکت‌های ایرانی از جمله مهم‌ترین چالش‌هایی بودند که شرکت‌های ایران پس از تحریم‌های آمریکا با آن دست به گریبان شدند. برای مثال ما در سال گذشته برای تامین کالا از خارج از کشور، توانایی و فرصت استفاده از اعتبار اسنادی (LC)  ۶ماهه را داشتیم؛ اما هم‌اکنون باید ۱۰۰ درصد مبلغ را پرداخت کنیم تا کالا به سمت ایران حرکت کند.

وی با بیان اینکه در سال آینده با راه‌اندازی کارخانه جدید مجموعه مادیران، اشتغال‌زایی مجموعه نیز افزایش می‌یابد، افزود: تمرکز فعالیت‌های توسعه‌ای مادیران در سال ۹۸ روی تولید لوازم خانگی از جمله یخچال، لباسشویی، کولر گازی و ماشین ظرفشویی است.

مدیرعامل مادیران تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۴۰۰ هزار مانیتور و تلویزیون تولید کرده‌ایم که به‌طور حتم این رقم در سال آینده افزایش خواهد یافت.

یادآور می‌شود شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران به عنوان دوازدهمین شرکت جدید در سال‌جاری، در آذر‌ماه شاهد عرضه اولیه سهام خود در بورس تهران بود. این نماد از زمان عرضه اولیه تا‌کنون بازدهی بیش از ۸۳درصدی کسب کرده است.