گروه بنگاه‌ها- مهتاب رحمتعلی: رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی از پذیره‌نویسی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری پروژه کشور با همکاری گروه مپنا با سرمایه‌گذاری حدود ۳ هزار میلیارد تومان خبر داد. به گفته علی اسلامی بیدگلی، با این تامین مالی، یکی از بزرگ‌ترین‌ پروژه‌های صنعت نیروگاهی در تبدیل نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی در راستای افزایش راندمان و کاهش مصرف انرژی رقم خواهد خورد. وی افزود: ارزش کل پروژه ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و حجم کل تامین مالی که از طریق صندوق پروژه و در سه مرحله صورت می‌گیرد، ۳۵۰ میلیارد تومان است.وی اضافه کرد: صندوق سرمایه‌گذاری پروژه «آرمان پرند مپنا» به‌عنوان نخستین صندوق پروژه بازار سرمایه ایران در سه مرحله به ترتیب به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان، ۱۵۰ میلیارد تومان و ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه تبدیل نیروگاه گازی به سیکل‌ترکیبی در نیروگاه پرند تامین مالی خواهد کرد و پذیره‌نویسی واحدهای این صندوق به زودی انجام خواهد شد.

اسلامی بیدگلی یکی از کارکردها و وظایف اصلی بازار سرمایه هر کشور را ایجاد بستر مناسب برای تامین مالی پروژه‌ها و بنگاه‌ها دانست و افزود: هرچند بورس اوراق بهادار در سال‌های گذشته فراز و نشیب‌هایی را طی کرده و کارنامه موفقی را در ایجاد مکانیزم بازار ثانویه برای ذی‌نفعان فراهم کرده است، اما به دلیل نبود ابزارهای نوین مالی و آماده نبودن برخی از زیرساخت‌ها و فرآیندها نتوانسته نقش خود را به خوبی در تامین مالی شرکت‌ها و پروژه‌ها ایفا کند. وی ادامه داد: صندوق پروژه یکی از این ابزارها خواهد بود که می‌تواند نقش بسیار زیادی در تامین مالی شرکت‌ها و به‌ویژه پروژه‌ها ایفا کند.

وی درباره صندوق سرمایه‌گذاری پروژه آرمان پرند مپنا گفت: این صندوق با طراحی شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی که در گذشته نیز در کارنامه خود طراحی صندوق‌های قابل معامله در بورس و صندوق‌های جسورانه را داشته است و با همت شرکت مپنا، به زودی مورد پذیره‌نویسی قرار خواهد گرفت و بدون شک این اتفاق قدمی مهم در بهبود نظام تامین مالی کشور است. به گفته وی با این تامین مالی، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعت نیروگاهی در تبدیل نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی در راستای افزایش راندمان و کاهش مصرف انرژی رقم خواهد خورد.اسلامی بیدگلی با اشاره به بازده اقتصادی این صندوق افزود: برای جذابیت و استقبال بیشتر سرمایه‌گذاران از این صندوق، اوراق تبعی با سررسید یک‌ساله با نرخ‌های بالاتر از ۲۰ درصد همزمان با پذیره‌نویسی صادر خواهد شد.