گروه بنگاه‌ها: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت افرانت، روز چهارشنبه گذشته برگزار و سود خالص سالانه شرکت ۷۷ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام شد.به گزارش روابط عمومی شرکت افرانت، در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت افرانت گزارش هیات‌مدیره درخصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵ و گزارش حسابرس و بازرس قانونی به سمع و نظر حاضران رسید و سپس سهامداران نسبت به بررسی و تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۹۵، تصمیم‌گیری درخصوص سود تقسیمی، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۶ و تعیین روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های شرکت اعلام رای و نظر کردند. در این مجمع، فریدون قاسم‌زاده، مدیرعامل شرکت افرانت با ارائه گزارش عملکرد سال مالی ۹۵ گفت: این شرکت در سال ۹۵ بالغ بر ۷۷ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال سود خالص داشته است.

وی با اشاره به اینکه افرانت یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، افزود: درآمد شرکت در سال گذشته ۸۱۲ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل رشد ۵۸ درصدی را شاهد بوده است. وی نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) ارزش بازار شرکت را طی ۵ سال گذشته ۴۸ درصد اعلام کرد و افزود: در حالی که نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) پهنای باند کشور طی ۵ سال قبل ۵۷ درصد بود، نرخ رشد سالانه مرکب پهنای باند افرانت در همین مدت ۹۵ درصد بوده است.قاسم‌زاده نرخ رشد سالانه مرکب ترافیک دیتاسنتر افرانت طی ۴ سال گذشته را ۱۰۹ درصد اعلام کرد و گفت: افرانت در سال ۹۵ با فروش قریب به ۶۰Gbps پهنای باند اینترنت از طریق ۳۷ پاپ سایت در نقاط مختلف کشور و با ارائه خدمات دیتاسنتر به حدود ۱۸۰۰ سازمان و شرکت، سهم بالایی از این بازار را به خود اختصاص داده است تا آنجا که نرخ رشد درآمد دیتاسنتر افرانت طی ۵ سال ۵۸ درصد رشد را تجربه کرده است.

مدیرعامل شرکت افرانت گفت: با افتتاح دیتاسنتر تلکوکلاد افرانت در مرکز مخابراتی شهید‌بهشتی، ضمن ایجاد امکان میزبانی محتوا و خدمات الکترونیکی ارائه شده از سوی شرکت‌های فراهم‌کننده محتوا (CP) و خدمات (SP) همکار شرکت مخابرات ایران، ظرفیت دیتاسنتر و پایداری خدمات ابری افرانت افزایش خواهد یافت. وی افزود: تعداد و نیاز رو به رشد شرکت‌های CP و SP مخابرات و ضرورت انتخاب مکانی که دارای ویژگی‌های مناسب از نظر امنیت اطلاعات، پایداری خدمات و بستر ارتباطی با ظرفیت زیاد و امکان مقیاس‌پذیری بالا باشد، منجر به همکاری مشترک شرکت‌های افرانت و مخابرات ایران در ساخت و تجهیز دیتاسنتر تلکوکلاد جدید در مرکز مخابراتی شهید‌بهشتی شده است. وی تصریح کرد: براساس این توافق، همکاری مشترک شرکت‌های مخابرات ایران و افرانت برای ساخت و تجهیز دیتاسنترهای جدید در سایر مراکز مخابراتی نیز در دستور کار قرار گرفته و عملیات طراحی و ساخت مربوط به برخی از آنها آغاز شده است. به گفته وی ارائه خدمات دیتاسنتر از حدود ۱۰ سال پیش در افرانت آغاز شده و خدمات ابری آن نیز از تابستان سال قبل رسما راه‌اندازی شد و درحال حاضر بیش از هزار سازمان و شرکت از خدمات دیتاسنترهای این شرکت استفاده می‌کنند.