گروه بنگاه‌ها: با اجرای طرح‌های توسعه و تحویل گرفتن ۴۰۰‌واگن خریداری شده از روسیه، امسال ظرفیت ناوگان ریل‌پرداز سیر ۶۰‌درصد افزایش می‌یابد.به گزارش «دنیای اقتصاد» مدیرعامل ریل‌پرداز سیر با اعلام این مطلب در مجمع عمومی عادی سالانه که روز گذشته برگزار شد، تاکید کرد: بحث‌های توسعه‌ای در شرکت با شدت زیادی ادامه دارد، به‌طوری که طی یک سال گذشته سود خالص و سود عملیاتی ریل‌پردازسیر دو‌برابر شده است. فرهنگ طلوعی افزود: سود خالص شرکت در سال مالی منتهی به اسفند ۹۵ حدود مبلغ ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و سود عملیاتی شرکت نیز بیش از ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود. در همین حال میزان فروش شرکت در سال ۹۵ با ۶۰ درصد افزایش مواجه شد که دلیل این امر بازاریابی و اضافه‌شدن مشتریان جدید در کنار ورود ناوگان استیجاری در مقاطعی از سال بوده است.

وی با اشاره به مصرف سوخت کمتر در صنعت حمل و نقل ریلی خاطرنشان کرد: افق صنعت حمل و نقل ریلی بسیار درخشان‌ است، ضمن اینکه افزایش نرخ سوخت به نفع ما است و امیدواریم زودتر این اتفاق برای واقعی ساختن نرخ سوخت بیفتد تا سطح حمل‌ونقل‌ ریلی در بخش بار افزایش یابد. طلوعی در ادامه به دستاوردهای سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: دستیابی به رکورد ۶/ ۱ میلیارد تن کیلومتر، افزایش سهم سایر مشتریان به ۲۰ درصد، انجام فعالیت‌های فورواردری در منطقه بندرعباس و مذاکره با صاحبان عمده بار به منظور راه‌اندازی خدمات لجستیکی ازاین اقدامات بوده است. وی در ادامه به استراتژی‌های سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: ورود به بازارهای بین‌المللی، تقویت ارتباطات و توسعه برند برای جذب و حفظ مشتریان، هوشمندسازی خدمات لجستیک و افزایش بهره‌وری از طریق به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید بخشی از اهداف کلان شرکت ریل‌پرداز در سال ۹۶ است.مدیرعامل ریل‌پرداز سیر ادامه داد: تحویل ۴۰۰ واگن خریداری شده از روسیه از ماه سپتامبر آغاز می‌شود که هر‌کدام از آنها توان حمل ۷۷ تن بار را دارند که باعث افزایش تا ۶۰ درصد ظرفیت ما خواهند شد. در همین حال قرارداد ۵۰ دستگاه لکوموتیو را نیز با روس‌ها داریم که در حال نهایی شدن است که تاثیرات قابل‌توجهی در ریل‌پرداز خواهد داشت. در ادامه ریاست مجمع به افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت سهام این شرکت طی ۱۵ ماه گذشته اشاره کرد.

محمدحسین مدهوش‌طوسی بااشاره به اینکه ریل‌پرداز سیر رشد سریعی را پیش‌رو دارد، خاطرنشان کرد: شرکت به منظور تحقق اهداف تعیین‌شده نیاز به تامین نقدینگی دارد، بنابراین پیشنهاد ما تقسیم سود ۱۰ درصدی است. ضمن اینکه گزارش افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی حداقل به میزان ۳۰ درصد در حال تهیه است که ظرف یک ماه آینده در مجمع فوق‌العاده تصویب می‌شود.براین اساس مجمع با تصویب صورت‌های مالی با تقسیم سود ۵ریال به ازای هر سهم موافقت کرد. همچنین روزنامه «دنیای اقتصاد» به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار ریل‌پرداز‌سیر انتخاب شد.در حاشیه این مجمع، مدیرعامل این شرکت از علاقه‌مندی یک شرکت اروپایی برای خرید سهام ریل‌پرداز‌سیر خبر داد. وی با تاکید بر اینکه یکی از بزرگ‌ترین مزایای ریل‌پرداز سیر وجود ارتباطات خارجی موثر این شرکت است، افزود: مرداد ماه سال گذشته با مشارکت اتریشی‌ها توانستیم شرکت کترینگ‌دنا را تاسیس کنیم که این شرکت با ظرفیت تامین روزانه ۵۰ هزار وعده غذایی بزر‌گ‌ترین کترینگ خاورمیانه است. همچنین در ادامه تاکید شد: یک هلدینگ سرمایه‌گذاری اروپایی برای خرید سهام شرکت ریل‌پرداز سیر و حضور در مجمع سهامداران این شرکت ابراز تمایل کرده که مذاکرات مقدماتی آن آغاز شده و به‌زودی ۱۰ درصد از سهام ریل‌پرداز سیر از سوی آنها خریداری می‌شود.