گروه بنگاه‌ها: مجمع عمومی عادی سالانه به‌منظور ارائه گزارش عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه روز شنبه ۲۴تیرماه برگزار شد. این مراسم با حضور مدیران صنعت مس و صاحبان حدود ۴/ ۷۵ درصد از سهامداران شرکت تشکیل و صورت‌های مالی شرکت شامل صورت سود و زیان، ترازنامه و گردش وجوه نقد و میزان سود سهامداران شرکت از سوی حضار تصویب شد. علی ارجمندی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، در ابتدای سخنان خود اظهار امیدواری کرد با توجه به اصلاح ساختارهای صورت گرفته است. در شرکت‌های فرعی، سود‌آوری کلیه شرکت‌های مذکور در سال مالی ۱۳۹۶ افزایش یافته است و همچنین با توجه به اقدامات اساسی صورت گرفته، زیان شرکت‌های تولیدی معدنی مدوار و آلیاژ‌کار کرمان در سال مالی ۱۳۹۶ تبدیل به سود شود. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس‌سرچشمه در گزارش خود، از شرکت‌های تابعه سرمایه‌گذاری مس سرچشمه نام برد و بیان کرد: این شرکت‌ها در طول زمان به فراخور نیاز تاسیس شده‌اند و هم‌اکنون به‌عنوان بازوهای اجرایی هلدینگ به توانمندی فوق‌العاده‌ای درانجام کارهای مختلف از قبیل خدماتی، مهندسی، صنعتی و معدنی، عمرانی، تولیدی، پژوهشی و مالی و اقتصادی رسیده‌اند.

وی از اصلاح ساختار هلدینگ و درصد سهام برخی از شرکت‌های تابعه براساس سیاست‌های هلدینگ و موسسه صندوق بازنشستگی خبر داد. ارجمندی وجود بیش از ۷۰ قرارداد جاری را از افتخارات این شرکت دانست و درخصوص اهم اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته اظهار کرد: میزان بهره‌وری در شرکت‌های معدنی با توجه به رشد ۳۰ درصدی عملیات اجرایی، افزایش داشته و همچنین نظام بودجه‌ریزی در شرکت ایجاد شده است. وی همچنین تصریح کرد: بازده دارایی‌های شرکت نسبت به سنوات قبل ۴۱ درصد افزایش داشته است، ضمن اینکه وضعیت مالیاتی و بیمه‌ای شرکت‌های منحله در سنوات قبلی تعیین‌تکلیف و تسویه شده است. ارجمندی همچنین از راه‌اندازی سیستم نت در شرکت‌های ارفع‌سازان، آریا‌ناران و نوآوران خبر داد و در مجمع اعلام کرد: نوسازی و خرید ماشین‌آلات در شرکت‌های تابعه و تشکیل کمیته برنامه‌ریزی راهبردی و انجام اقدامات لازم برای تهیه سند راهبردی شرکت نیز از سال گذشته آغاز شده است.

ارجمندی همچنین در گزارش خود از جذب ۳۶ قرارداد جدید در شرکت سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تابعه طی سال‌های ۹۳ الی ۹۵ خبر داد. در ادامه نیز گزارش مالی شرکت قرائت و اعلام شد که سود تحقق‌یافته هر سهم در صورت‌های مالی اصلی ۷۴۳ ریال و در تلفیقی ۶۰۲ ریال بوده است. همچنین پیش‌بینی سود هر سهم جهت سال مالی ۱۳۹۶ در سامانه کدال ارائه شده است. مدیر‌عامل سرمایه‌گذاری مس‌سرچشمه در ادامه گزارش خود تعهدات استراتژیک شرکت درسال ۱۳۹۶ را اعلام کرد و گفت: تدوین سند استراتژیک شرکت سرمایه‌گذاری، استقرار نظام ارزیابی عملکرد در سازمان و شرکت‌های تابعه، ایجاد یکپارچگی در سیستم‌های مالی، ایجاد نظام جامع آموزش هدفمند در هلدینگ و شرکت‌های تابعه، شناسایی دارایی‌های راکد و فعال کردن آنها، زمینه‌سازی برای ورود برخی از شرکت‌های تابعه به بورس از جمله اقداماتی است که در راستای تعهدات استراتژیک شرکت صورت خواهد گرفت. همچنین درخصوص تقسیم سود سهام مصوب شد، مبلغ ۶۵۰ ریال به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شود. در این راستا مدیرعامل شرکت اظهار امیدواری کرد که افزایش سرمایه شرکت در سال مالی ۱۳۹۶ از محل مطالبات حال شده و سود انباشته صورت گیرد. همچنین تعیین حسابرس و بازرس قانونی و تعیین روزنامه کثیرالانتشار از دیگر اقدامات این مجمع بود. بر این اساس موسسه حسابرسی احراز ارقام جهت ادامه فعالیت مورد تایید اعضای مجمع قرار گرفت. علاوه ‌‌بر این روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت معرفی شد.