هلدینگ پتروشیمی غدیر٤٠٠ میلیارد تومان اوراق سلف منتشر کرد

گروه بنگاه‌ها- زهرا مجتهد: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر از انتشار ٤٠٠ میلیارد تومان اوراق سلف در بورس خبر داد. غلامرضا سلیمانی در نشست خبری برگزار شده در نمایشگاه بین‌المللی ضمن بیان خبر یاد‌شده گفت: سرمایه‌گذاری غدیر برنامه افزایش سرمایه ندارد اما پتروشیمی شیراز و پردیس را ملزم به انتشار اوراق سلف در بورس به میزان ٤٠٠ میلیارد تومان کرده‌ایم.

وی گفت: از این پس غدیر در قراردادهای نفتی با اروپایی‌ها مشارکت خواهد داشت و با قرار‌گیری در این فاز در لیست شرکت‌هایی که برای فعالیت خارجی‌ها دارای صلاحیت فنی و مالی هستند جای گرفته‌ایم. وی افزود: روز گذشته نیز برای عقد تفاهم‌نامه با وزارت نفت جلسه برگزار کردیم. وی درخصوص آمادگی افتتاح فاز ٣ پردیس تا ١٠ روز آینده تصریح کرد: با افتتاح این طرح، کشور ما بزرگترین تولید‌کننده اوره - آمونیاک منطقه خواهد شد.

سلیمانی از راه‌اندازی بخش بخار نیروگاه بهبهان تا شهریور ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: دو نیروگاه ١٦٠ مگا‌واتی گازی قبلا به بهره‌برداری رسیده و بخش بخار نیز به مدار تولید برق وارد می‌شود. وی همچنین از افتتاح نیروگاه خورشیدی گرگویه اصفهان تا سه ماه آینده خبر داد. وی با تاکید بر این امر که سهامداران با دید کوتاه‌مدت به غدیر بنگرند، خاطرنشان کرد: از سال ٩٠ تا ٩٥ بازدهی بورس ٢٥٤ درصد بوده است که در همین مدت غدیر ٤٧٩ درصد بازدهی به ثبت رساند.

این به آن معناست که غدیر دو‌برابر بازار بازدهی داشته است. سلیمانی درخصوص برنامه هلدینگ ساختمان گفت: افزایش سرمایه از ٣٠٠ به ٦٠٠ میلیارد تومان این هلدینگ در اختیار هیات‌مدیره قرار گرفت. وی با اشاره به اینکه آینده توسعه کشور به رشد صنعت «آی‌سی‌تی» وابسته است، افزود: توافق‌نامه‌ای منعقد کرده‌ایم در زمینه استارت‌آپ فکتوری‌ها که ایده‌های آی‌سی‌تی را به غدیر وصل کنیم.