گروه بنگاه‌ها: رشد ۵۸ درصدی درآمدهای عملیاتی، افزایش ۱۴۲ درصدی سود ناخالص و رشد ۲۵۷ درصدی سود خالص فن‌آوا در مقایسه با سال مالی ۹۴ از مهم‌ترین دستاوردهای گروه فن‌آوا در سال ۹۵ است. مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فن‌آوا برای بررسی و تصویب صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۹۵ روز گذشته با حضور صاحبان اکثر سهام برگزار شد.

این مجمع به ریاست داریوش روحی و نظارت عبدالمجید قندریز از سرمایه‌گذاری آتیه صبا و علی محمدرحیمی از شرکت فن‌‌آوران طلوع شبکه تشکیل شد. همچنین مدیرعامل گروه فن‌آوا به ارائه گزارش هیات مدیره در سال مالی ۹۵ پرداخت. علی‌اصغر طراوتی با اشاره به اینکه عملکرد مناسبی در سال ۹۵ داشته‌ایم، افزود: رشد شاخص‌های مالی شرکت گویای این امر است؛ ضمن اینکه دریافت پروانه FCP از وزارت ارتباطات و کسب رتبه اول در تمامی زمینه‌های فعالیت شورای عالی انفورماتیک به همراه برنده شدن در مزایده پروانه LTE ثابت از طریق مشارکت در کنسرسیوم با شرایط ویژه از مهم‌ترین اقدامات گروه فن‌آوا در سال مالی ۹۵ بوده است. وی با اشاره به افزایش سرمایه صورت گرفته در مجمع فوق‌العاده ابتدای امسال تاکید کرد: امسال برای نهایی کردن پروژه‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری‌های جدی داریم تا به اجرای توسعه پروژه‌ها بپردازیم و روند رشد سودآوری در شرکت ادامه یابد.

طراوتی در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال عرضه فن‌آوا کارت گفت: بازدهی سرمایه‌گذاری‌های ما در این شرکت بعد از ۷ سال آشکار و افزایش یافته است. مدیرعامل گروه فن‌آوا با اشاره به رصد بازار خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته ما حدود ۴۰ درصد سهام فن‌آوا کارت را واگذار کرده‌ایم و هم اکنون ۶۵ تا ۷۰ درصد پرتفوی شرکت ما به فن‌آوا کارت وابسته است. وی با اشاره به اینکه هیات پذیرش با پذیرش مشروط گروه فن‌آوا در بازار دوم فرابورس موافقت کرده است، گفت: تا پایان خردادماه ۹۶ فرصت داریم تا بندهای شروط هیات پذیرش را برطرف کنیم که با تصمیمات سهامداران عمده باید این موارد برطرف شود. طراوتی در پایان تاکید کرد: برای انجام پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید نیاز به نقدینگی داریم تا به سمت فروش دارایی‌ها نرویم؛ بر این اساس، پیشنهاد هیات مدیره تقسیم سود حداقلی در مجمع است. در پایان مجمع با موافقت سهامداران از ۲۰۳ ریال سود محقق شده هر سهم مبلغ ۱۰۰ ریال به‌عنوان سود نقدی بین سهامداران تقسیم شد. همچنین موسسه هوشیار ممیز به‌عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت و روزنامه «دنیای اقتصاد» به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار گروه فن‌آوا انتخاب شدند.