گروه بنگاه‌ها: فروشگاه زنجیره‌ای رفاه در حالی ۳۰ بهمن ماه به مجمع سالانه خواهد رفت که طی هفته گذشته بلوک ۱۰درصدی این فروشگاه با رشد قیمت چشمگیر به فروش رفت. در جریان این معامله بانک ملت توانست پس از رقابت چهار روزه بلوک ۱۰ درصدی فروشگاه زنجیره‌ای رفاه را با قیمتی حدود ۷۵ میلیارد و ۲۰۹ میلیون تومان به فروش برساند. هر سهم این بلوک که ۹۵۰۱ ریال قیمت‌گذاری شده بود، پس از رقابت چهار روزه و با قیمت ۱۶۵۵۰ ریال به فروش رسید. رشد قیمت ۷۰۴۹ ریالی این بلوک در جریان رقابت چهار روزه برای سایر سهامداران فعلی این فروشگاه به ویژه بانک‌های دولتی از جذابیت خاصی برخوردار خواهد بود.

این در حالی است که بانک ملت دو سال و نیم پیش این بلوک ۱۰ درصدی را با قیمت ۴۵۰ تومان عرضه کرده بود که در آن زمان هیچ خریداری برای این بلوک وجود نداشت و حالا قیمت این بلوک در رقابت فشرده خریداران تا ۱۶۵۵ تومان افزایش یافت. سهامدار جدید فروشگاه زنجیره‌ای رفاه شرکت بازرگانی سپهر نویدآفرین صاحب برند آوازه است که در واردات و صادرات فعالیت دارد و خرید بخشی از سهام رفاه برای این برند دارای جذابیت‌های زیادی به ویژه در مورد فروش محصولات خواهد بود. در آستانه مجمع سالانه فروشگاه زنجیره‌ای رفاه صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۳۰ مهر ۹۵ این شرکت با رشد ۳۲ درصدی سود هر سهم در سامانه کدال منتشر شد. سود ۴۵۶ ریالی برای هر سهم رفاه با سرمایه اسمی ۴۵۰ میلیارد و ۴۱۱ میلیون ریالی در حالی محقق شده است که رفاه برنامه‌های توسعه‌ای و زیرساختی بسیاری را در دستور کار دارد. به ویژه آنکه تغییرات فراوان در سبک زندگی امروزی، آینده صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای را برای خریداران بلوک‌های بعدی این فروشگاه زنجیره‌ای تضمین خواهد کرد. در حال حاضر ۵ درصد از صنعت خرده‌فروشی کشور در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که فاصله بسیاری با شرایط روز دنیا و شرایط فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سایر کشورها دارد.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با استقبال از فروش سهام دولتی در این شرکت، سرمایه‌گذاری‌ها و زیرساخت‌هایی که طی دو سال گذشته در این شرکت صورت گرفته را عامل مهمی در رسیدن به رشد سودآوری فروشگاه رفاه عنوان کرد. فرشید گلزاده کرمانی افزود: چشم‌انداز بسیار مناسبی پیش روی فروشگاه زنجیره‌ای رفاه است و خروج سهامداران دولتی موجب چالاکی این شرکت خواهد شد. وی گستردگی کشوری رفاه را مزیت بزرگی برای این شرکت دانست و افزود: جذابیت‌های صنعت فروشگاهی در دنیا همچنان در حال افزایش است و شرکت‌های بزرگ دنیا امروز در این صنعت قرار دارند. این در حالی است که رفاه با حضور در سراسر کشور دارای شبکه گسترده‌ای است که یک مزیت بزرگ در مقایسه با رقبا است. مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با اشاره به تدوین برنامه‌های راهبردی شرکت تا سال ۱۴۰۴ تاکید کرد: در تدوین این برنامه‌ها به بحث توسعه کسب‌وکار در رفاه توجه ویژه‌ای شده است، به‌طوری که موضوع فروش خدمات در کنار عرضه محصولات در سال جدید انجام خواهد شد. وی ادامه داد: عرضه محصولات با برند رفاه یکی دیگر از برنامه‌هایی است که از یک ماه پیش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه محقق شده و از ظرفیت خالی کارخانه‌های تولیدی مختلف استفاده شده و در سال آتی گسترش زیادی خواهد داشت. وی در ادامه ایجاد شبکه اعطای نمایندگی، راه‌اندازی شبکه توزیع و توسعه انبارهای مرکزی را از دیگر برنامه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه عنوان کرد. گلزاده در پایان با اشاره به گذشت سه ماه از سال مالی منتهی به ۳۰ مهر ماه سال ۹۶ تصریح کرد: عملکرد سه ماهه ما در سال مالی ۹۶ نشان‌دهنده رشد ۴۰۰ درصدی در تحقق سود است که اطلاعات آن به زودی در سایت کدال منتشر خواهد شد.