گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل پگاه گلپایگان در آستانه عرضه اولیه سهام شرکت گفت: خطوط تولید پگاه گلپایگان بسیار منحصربه‌ فرد است که باعث شده بازده اقتصادی شرکت طی دو سال اخیر درمقایسه با چهار سال گذشته حدود ۴ برابر شود. عبدالله قدوسی با اشاره به سیاست‌گذاری‌های مناسبی که از سوی هلدینگ غذایی صندوق بازنشستگی برای شرکت صنایع شیر تدوین شده، خاطرنشان کرد: طی ۴ سال گذشته شاهد تغییرات بسیار خوبی بودیم به‌طوری که خطوط مدرن در شرکت پگاه‌گلپایگان فعال شده‌ است. این تغییرات باعث می‌شود آینده خوبی را برای فروش محصولات داشته باشیم. وی با بیان اینکه نیاز به بازارسازی برای محصولات جدید داریم، تاکید کرد: علاوه بر توزیع در تمامی استان‌های کشور در حال حاضر بسترسازی‌ها به ویژه در کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام شده و امیدواریم به زودی با حداکثر ظرفیت اسمی کار کنیم.

وی درباره تاثیرات قیمت‌گذاری شیر در شرکت پگاه گلپایگان گفت: ما اعتقاد داریم قیمت‌گذاری شیر باید براساس عرضه و تقاضا باشد؛ این در حالی است که صنعت لبنیات در ایران مانند تمام دنیا از حاشیه سود بسیار پایینی نسبت به صنایع دیگر برخوردار است. قدوسی با بیان اینکه پگاه گلپایگان در این میان یک استثنا است، افزود: پگاه گلپایگان محصولات خاصی تولید می‌کند و از سوی دیگر مدرن‌سازی خطوط به کاهش بهای تمام‌شده شرکت منجر شده و حاشیه سود این شرکت افزایش داشته است. قدوسی با تاکید بر اینکه محصولات پگاه گلپایگان تابع قیمت‌گذاری نیست و از حاشیه سود بالاتری برخوردار است، افزود: حاشیه سود شرکت طی دوره ۹ ماهه امسال ۱۲ درصد بوده و امیدواریم پگاه گلپایگان با همین روند حرکت خود را ادامه دهد. قدوسی با بیان اینکه پگاه گلپایگان در سال ۱۳۶۲ به‌عنوان یکی از کارخانه‌های فرآورده‌های لبنی با ظرفیت ۵ تن تجهیز شد، گفت: در سال ۷۳ طرح توسعه شرکت با ظرفیت ۲۵ تن پنیر با خطوط جدید از آلمان خریداری شد و برای تولید پنیر سنتی به روش صنعتی شروع به کار کرد. در همین حال پگاه گلپایگان به منظور حفظ ارزش غذایی شیر در سال ۸۲ اقدام به تاسیس کارخانه استریل کرد که در سال ۸۴ با ظرفیت ۳۰ تن روزانه به بهره‌برداری رسید.قدوسی با اشاره به اینکه پگاه گلپایگان اولین و بزرگ‌ترین واحد صنعتی تولید پنیر در کشور است، گفت: در حال حاضر ظرفیت اسمی کارخانه روزانه ۳۲۵ تن شیر است که با ظرفیت عملی ۲۰۰تن مشغول به کار هستیم.

وی درخصوص راه‌اندازی طرح توسعه شرکت گفت: پروژه کارخانه شیر خشک و محصولات پودری از نیمه آذرماه به بهره‌برداری رسیده و همچنین در نظر داریم تولید پنیرهای سخت و نیمه‌سخت را برای اولین بار در کشور آغاز کنیم.همچنین در ادامه این نشست قائم‌مقام شرکت صنایع شیر ایران با اشاره به ویژگی‌های پگاه گلپایگان درباره عرضه اولیه این شرکت گفت: در حال حاضر ۵ شرکت از مجموعه صنایع شیر ایران در بازار سرمایه حضور دارند و پگاه گلپایگان ششمین شرکتی است که از سوی صنایع شیر ایران در بازار سرمایه عرضه خواهد شد. قربانی افزود: پگاه گلپایگان طی سال‌های اخیر از شرکت‌های فعال گروه به لحاظ کیفیت بوده و توانسته ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد. وی درباره حضور سایر شرکت‌های زیرمجموعه صنایع شیر در بازار سرمایه گفت: پگاه گلستان در مهرماه امسال با عرضه مناسبی همراه بود و بعد از عرضه پگاه گلپایگان برنامه عرضه پگاه تبریز را در برنامه داریم که امیدواریم طی دهه فجر انجام شود.