گروه بنگاه‌ها: پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری «امین یکم فردا» در اوراق با درآمد ثابت از امروز آغازمی‌شود. مدیردارایی و سرمایه‌گذاری تامین سرمایه امین در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای اقتصاد» با اعلام این مطلب گفت: پذیره‌نویسی این صندوق که از دوم آذر‌ماه با نماد «امین یکم» در فهرست نرخ‌های بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس درج شده بود از امروز تا روز چهارشنبه به مدت پنج روز کاری ادامه خواهد داشت.

عزت صیاد‌نیا طیبی افزود: صندوق مذکور نخستین صندوق قابل معامله (ETF) با درآمد ثابت و قابلیت تقسیم سود ماهانه در بازار سرمایه ایران است. به گفته وی، این امکان باعث می‌شود اشخاص حقیقی و حقوقی که به سود حاصل از سرمایه‌گذاری خود در مقاطع ماهانه نیاز دارند به نسبت به صندوق‌های قابل معامله با درآمد ثابت فعلی استقبال بهتری نشان دهند و بازدهی موثر بالاتری به دلیل امکان سرمایه‌گذاری مجدد دریافت کنند. وی افزود: با نگاه به ابزارهای فعلی موجود در بازار سرمایه ایران می‌توان ادعا کرد که این صندوق به دلیل داشتن رکن بازارگردان، عدم بسته شدن نماد در عمر نامحدود صندوق و پرداخت سود دوره‌ای یکی از نقد شونده ترین ابزارهای موجود در بازار سرمایه خواهد بود و سرمایه گذاران علاوه بر دریافت بازدهی روزشمار حداقل ۲۰درصد، هیچ نگرانی از بابت نقد شدن دارایی خود در موقع نیاز نخواهند داشت. طیبی با اشاره به اینکه همواره یکی از دغدغه‌های فعالان بازار سرمایه و به خصوص فعالان بازار سهام، رکود سرمایه آنها نزد شرکت‌های کارگزاری و بالا بودن هزینه ورود و خروج وجوه به حساب شرکت‌های کارگزاری است، گفت: اما این صندوق به دلیل نقدشوندگی و بازدهی به نسبت مناسب، این دغدغه را برطرف کرده و وجوه حاصل از معاملات بازار سرمایه را در دل خود بازار سرمایه نگه داشته و سرمایه‌گذاران به محض دریافت سیگنال مثبت از سهام به راحتی می‌توانند اقدام به فروش صندوق کرده یا به عکس رفتار کنند.

وی اضافه کرد: همچنین فعالان بازار اوراق بادرآمد ثابت نیز به دلیل نوسانات موجود در قیمت اوراق برای جلوگیری از زیان‌های مقطعی لازم است که از تجربه و تخصص نهادهای مالی ذی‌ربط استفاده کنند که صندوق‌های سرمایه‌گذاری از تخصصی ترین این نهادها هستند. وی در پایان تصریح کرد: در مجموع وجود این ابزار علاوه بر منتفع کردن فعالان بازار سرمایه به توسعه بازار بدهی نیز منجر خواهد شد و بنابراین امید است با همکاری همه فعالان بازار سرمایه، این صندوق، پذیره‌نویسی موفقی داشته باشد. به گزارش روابط عمومی بورس تهران، صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت امین یکم فردا، یک صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت است که تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل انتشار آن ۱۰۰میلیون واحد، تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز پذیره‌نویسی شده یک میلیون واحد و تعداد ۹۹میلیون واحد سرمایه‌گذاری عادی برای پذیره‌نویسی در نظر گرفته ‌شده است. همچنین مبلغ اسمی هر واحد ۱۰هزار ریال است.همچنین هدف از تشکیل صندوق، جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و اختصاص آنها به خرید انواع اوراق بهادار به منظور کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، بهره‌گیری از صرفه‌جویی‌های ناشی از مقیاس و تامین منافع برای سرمایه‌گذاران است.