جزئیات جدید از خصوصی‌سازی 12 هزار میلیاردی

ایلنا: جعفر سبحانی در مورد سومین واگذاری سازمان خصوصی‌سازی در سال ۹۵ اظهار کرد: سومین واگذاری سال ۹۵ اول و دوم آذر ماه و با حضور ۷ شرکت برگزار خواهد شد. وی افزود: در این مزایده‌ پالایشگاه نفت کرمانشاه از طریق فرابورس با ۶۰ درصد سهام و با ارزش پایه ۱۸۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده و واگذارخواهد شد که ۱۰ درصد آن به‌صورت نقد و مابقی آن به‌صورت اقساط ۸ ساله خواهد بود. سبحانی ادامه داد: در همین روز (اول آذر ماه) مزایده ۲۰ درصد شرکت پتروشیمی ابن سینای همدان با ارزش پایه ۱۴ میلیارد تومان از طریق فرابورس برگزار خواهد شد که ۱۰ درصد آن نقد و مابقی با اقساط ۸ ساله خواهد بود.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: همچنین در روز دوم آذر ماه ۸۰ درصد سهام پتروشیمی دماوند با قیمت پایه ۹۲۰ میلیارد تومان واگذار خواهد شد که ۱۰ درصد آن به‌صورت نقد و مابقی به‌صورت اقساط ۱۰ ساله خواهد بود، همچنین مزایده شرکت مقره‌سازی ایران نیز دوم آذر ماه با قیمت پایه ۸ میلیارد تومان و ۵ درصد پرداخت نقدی و مابقی به‌صورت اقساط ۸ ساله برگزار خواهد شد که ۳۶ درصد آن متعلق به دولت است. سبحانی تصریح کرد: شرکت عمران و مسکن‌سازان گلستان نیز ۲ آذر ماه ۱۶/ ۵ درصد از سهام خود را که متعلق به دولت است با ارزش ۲ میلیارد تومان ۱۵ درصد نقد و مابقی در اقساط ۵ ساله واگذار خواهد کرد.

وی افزود: شرکت پیمانکاری کارهای زیربنایی آب پیماب ۲ آذر ماه با قیمت پایه ۳۹ میلیارد تومان و با سهام ۴۶/ ۵ درصدی دولت با پرداخت اولیه ۲۵ درصد و مابقی یکساله خواهد بود، همچنین املاک و دارایی‌های شرکت نخ کار که ۴ دارایی برای مزایده دارد ۲ آذر ماه برگزار خواهد شد و در مجموع این ۴ ملک ۹ هزار متر مربع مساحت دارد و قیمت پایه آن ۱۴ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد آن پرداخت اولیه و مابقی با پرداخت ۳ ساله خواهد بود. مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خاتمه گفت: ارزش سهام دو مزایده اول و دوم آذر ماه با قیمت پایه ۱۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود.