ایسنا- حجم واگذاری‌های پیش‌بینی شده در بودجه سال آینده چهارتریلیون و ۲۰۰میلیارد تومان خواهد بود که از این میزان سه‌تریلیون تومان دیگر نیز دریافتی ناشی از واگذاری سهام شرکت‌ها خواهد بود. براساس این گزارش علی رحمانی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار، با بیان این مطلب گفت: بخشی از اقساط واگذاری‌های انجام شده در سال ۸۶ در سال‌ آینده تحقق می یابد و بخشی از اقساط واگذاری سال آینده نیز در سال‌های بعد محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورتی که ۸۰درصد سهام شرکت‌ها در قالب بلوک و به صورت نقد و اقساط واگذار شود، می توان میزان واگذاری‌ها را در سال آینده به ۱۲تریلیون تومان افزایش داد.

وی با بیان اینکه کار واگذاری‌ها تا پایان سال ۱۳۹۳ به پایان می‌رسد توضیح داد: میزان واگذاری‌هایی که در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده با توجه به برنامه‌ریزی‌های مناسب است. رحمانی با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تاکید بر توانمندسازی بخش‌های خصوصی و تعاونی دارد تصریح کرد: بودجه ۸۷ به صورت مستقیم نقشی در توانمندسازی شرکت‌ها ندارد، در حالی که ظرفیت‌سازی برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها امری است که باید بیشتر به آن توجه شود. مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار در ادامه تاکید کرد: در صورتی که سهام شرکت‌های قابل واگذاری به صورت اقساطی واگذار شود، علاوه بر ظرفیت‌سازی، شرکت‌ها توانمند خواهند شد.

وی درباره واگذاری سهام عدالت به عامه مردم اظهار کرد: دولت می تواند با ایجاد شرکت‌های تعاونی فراگیر و سرمایه‌گذاری، افرادی را که سهام عدالت به آنها تعلق نمی‌گیرد، سازماندهی و امکان خرید اقساطی سهام را برای آنها فراهم کرد. رحمانی با بیان اینکه بودجه ۸۷ محدودیتی در این زمینه ایجاد نکرده است، افزود: با ایجاد شرکت‌های تعاونی فراگیر می‌توان به اهداف اصل ۴۴ و واگذاری سهام عدالت به عموم مردم دست یافت.