مهر- معاون سازمان خصوصی‌سازی تعداد سهام واگذار شده در ۱۱ ماه ابتدای سال جاری را بیش از ۵‌میلیارد و ۹۲۴‌میلیون سهم به ارزش ۲‌هزار و ۵۹۶‌میلیارد تومان اعلام کرد.

سید مهدی عقدایی، تعداد کل سهام واگذار شده را در بهمن ماه سال جاری توسط سازمان خصوصی‌سازی ۲‌میلیارد و ۵۲۷‌میلیون و ۳۲۹‌هزارو ۷۲۷ سهم به ارزش‌هزار و ۳۵‌میلیارد تومان اعلام کرد. معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: تعداد سهام دولتی واگذار شده به بخش خصوصی توسط سازمان خصوصی‌سازی از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه بالغ بر ۵‌میلیارد و ۹۲۴‌میلیون و ۴۶۳‌هزارو ۶۱۸ سهم به ارزش ۲‌هزارو ۵۹۶‌میلیارد تومان بوده است.

وی همچنین با اشاره به واگذاری سهام شرکت پتروشیمی رازی و عدم فروش شرکت پتروشیمی امیرکبیر در روز اول اسفندماه سال جاری اظهار داشت: میزان سهام فروخته شده به بخش خصوصی در روز اول اسفند ماه ۲‌میلیارد و ۷۲۶‌میلیون سهم به ارزش ۶۹۷‌میلیارد و ۸۰۰‌میلیون تومان است.

عقدایی همچنین تعداد سهام عرضه شده دولتی از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه را بیش از ۷/۷‌میلیارد سهم به ارزش‌هزار و ۹۴۲‌میلیارد تومان اعلام کرد. وی همچنین از واگذاری ۹۵‌درصد سهام پتروشیمی رازی به کنسرسیومی از کشور ترکیه خبرداد و گفت: ۵‌درصد سهام این شرکت نیز به عنوان سهام ترجیحی به کارکنان آن واگذار خواهد شد.

عضو هیات‌عامل سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: این سهام به قیمتی بالاتر از قیمت پایه آن به ارزش ۶۳۵‌میلیارد تومان واگذار شد.