روابط عمومی فرابورس ایران: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین بازدید خود از ارکان بازار سرمایه با حضور در فرابورس ایران با مدیران و اعضای هیات‌مدیره این شرکت دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

شاپور محمدی با بیان اینکه شرکت فرابورس با تلاش و زحمات مدیران، اعضای هیات‌مدیره و کارکنان خود، مسیر مترقی و رو‌به رشدی را در پیش گرفته است، گفت: این رکن بازار سرمایه به واسطه تلاش مستمر و برنامه‌ریزی‌های مدون و اصولی، امروز به جایگاهی متعالی رسیده است. به گفته محمدی در حال حاضر امکانات مقرراتی، دولتی و امکانات و پتانسیل‌های موجود در فرابورس ایران، شرایط مناسبی را فراهم کرده است تا فرابورس با قدرت بیشتری در مسیر پیشرفت و شکوفایی حرکت کند. وی همچنین وظیفه سازمان بورس را کمک به پیشرفت ارکان بازار سرمایه دانست و تاکید کرد: سازمان بورس هر کمکی بتوانند در جهت تقویت بورس‌ها از جمله فرابورس ایران انجام خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اعتماد سرمایه‌گذاران به سازوکار بازار سرمایه عنوان کرد: اعتماد سرمایه‌گذاران خط قرمز ما به شمار می‌رود و بر این اساس، وظیفه خود می‌دانیم با شایعات و حواشی مقابله کنیم. رئیس سازمان بورس، بازار سرمایه را نهاد عمومی حاکمیتی عنوان و تاکید کرد: حمایت از حقوق صاحبان سهام را با کاهش ریسک‌های عملیاتی بازار، افزایش شفافیت‌ها و انعکاس صادقانه اخبار تداوم خواهیم بخشید تا به این وسیله از بروز شایعات بی‌اساسی که اعتماد سهامداران را خدشه‌دار می‌کند، جلوگیری کنیم.وی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش سهم بازار سرمایه در تامین مالی اقتصاد، بیان کرد: امیدواریم با انجام اقدامات موثر و هدفمند نقش پررنگی در تامین مالی بخش خصوصی، بخش تعاونی و بعضا دولت ایفا کنیم.

تلاش برای افزایش نقش فرابورس در تامین مالی

در ادامه امیر هامونی نیز با تشکر از رئیس سازمان بورس و هیات همراه وی برای بازدید از فرابورس گفت: یک ماه دیگر فرابورس تولد ۹ سالگی خود را جشن خواهد گرفت. در این مدت به کمک تلاش تمامی همکاران اعم از هیات مدیره، مدیران و کارکنان و همچنین حمایت‌ها و همکاری‌های سازمان و شورای عالی بورس توانسته ایم، ارزش بازار فرابورس را افزایش دهیم.

مدیرعامل فرابورس ایران توسعه و تعمیق بازارها، به کار گرفتن ابزارهای معاملاتی جدید برای تامین مالی بخش‌های مختلفی از اقتصاد کشور را رسالت فرابورس عنوان و بیان کرد: طی این مدت با تسهیل شرایط برای ورود بنگاه‌های اقتصادی به فضای بازار سرمایه، شرکت‌های زیادی را در بازارهای سهام فرابورس پذیرش شده‌اند و همچنین اوراق تامین مالی زیادی را نیز برای کسب نقدینگی شرکت‌ها، موسسات، صنایع و حتی دولت وارد چرخه معاملاتی بازار فرابورس کرده‌ایم. وی ورود اسناد خزانه اسلامی، اوراق اجاره دولت، اوراق رهنی و سایر اوراق تامین مالی به بازار فرابورس را از اقدامات خوب بازار سرمایه برای تامین مالی دولت و اقتصاد مسکن دانست و افزود: همچنین برای تامین مالی بخش‌های دیگر اقتصادی از جمله شرکت‌های کوچک، متوسط و دانش‌بنیان، راه‌اندازی بازار SME و پذیرش صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه را در دستور کار داریم.