دنیای اقتصاد: روز گذشته نماد «خریخت» گزارش پیش‌بینی در آمد هر سهم خود بر اساس عملکرد پنج ماهه را روی سامانه کدال قرار داد. «شاوان» نیز با انتشار گزارش پیش‌بینی در آمد هر سهم خود بر اساس عملکرد ۳ ماهه خبر ساز شد. در این میان شرکت قند مرودشت نیز با توجه به تغییرات قیمتی سهام خود اقدام به شفاف‌سازی کرد. آگهی دعوت به مجمع «تپمپی» و پذیره‌نویسی عمومی «ثغرب» نیز روی سامانه کدال قرار گرفت.

تعدیل سنگین «خریخت»

شرکت صنایع ریخته‌گری در آخرین گزارش خود از وضعیت مالی شرکت، زیان هر سهم برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵ خود را بر مبنای عملکرد ۵ ماهه، با سرمایه ۴۰۰ میلیارد ریالی مبلغ ۲۴۷ ریال اعلام کرده است که نسبت به گزارش پیشین خود تعدیل منفی سنگینی را نشان می‌دهد. سود هر سهم این شرکت در گزارش قبلی ۳۷ ریال اعلام شده بود. همچنین «خریخت» در ۵ ماه ابتدای سال جاری به ازای هر سهم ۱۴۶ریال زیان شناسایی کرده است.

تعدیل مثبت 173 درصدی «شاوان»

«شاوان» نیز دیروز گزارش پیش‌بینی در آمد هر سهم خود را بر اساس عملکرد ۳ ماهه منتشر کرد. بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت پالایش نفت لاوان سود هر سهم برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵، با سرمایه یک هزار و ۱۴۳ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریالی، مبلغ ۱۲۳ ریال به‌طور خالص پس از کسر مالیات است که نسبت به گزارش قبلی تعدیل مثبت ۱۷۳ درصدی را نشان می‌دهد. سود هر سهم این شرکت در گزارش قبلی حدود ۴۵ریال اعلام شده بود. تعدیل مثبت چشمگیر سود «شاوان» در شرایطی رخ داد که برای هر سهم این شرکت در ۳ ماه زیان ۱۶۹ریالی شناسایی شده است.

شفاف‌سازی «قمرو»

پس از تغییرات قیمتی سهام شرکت قند مرودشت در روزهای معاملاتی اخیر، اداره نظارت بر ناشران بورسی در تاریخ دهم مهرماه خواستار شفاف‌سازی این شرکت در راستای اخبار یا تغییر در پیش‌بینی سود هر سهم «قمرو»شده بود. بر همین اساس روز گذشته مدیر عامل این شرکت طی نامه‌ای به در خواست اداره نظارت بر ناشران بورسی پاسخ داد. در متن این نامه آمده است: درخصوص تغییر در پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۶ به استحضار می‌رساند، با توجه به اطلاعات حسابرسی نشده سال مالی منتهی به ۳۱ تیر ۹۵ تنها موردی که از نظر این شرکت در پیش‌بینی قبلی تاثیرگذار است انتقال حدود ۴۴۰۰ تن از موجودی تفاله خشک مربوط به سال مالی قبل است که به علت عدم فروش به سال مالی جدید انتقال یافته است. با این حال به نظر نمی‌رسد مورد یادشده باتوجه به اینکه کلیه تولیدات فروش رفته مورد پیش‌بینی قرار گرفته است، تغییرات با اهمیتی به دنبال داشته باشد.

آگهی دعوت به مجمع «تپمپی»

دیروز همچنین آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالانه شرکت گروه صنایع پمپ سازی ایران برای سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۹۵ منتشر شد. مجمع تمپپی روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه در ساعت ۱۰ در سالن همایش معلم برگزار می‌شود.

اعلامیه پذیره‌نویسی عمومی «ثغرب»

بر‌اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده ۹ تیر ماه ۹۴ و صورتجلسه هیات‌مدیره مورخ ۹ خرداد ۹۵ مبنی بر افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال به‌مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال، تعداد ۲۵۴ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۹۹۷ سهم (۱۰۰۰ ریالی) با توجه به حق تقدم توسط سهامداران فعلی مورد استفاده قرار گرفت. با توجه به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه، تعداد ۴۵ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۳سهم باقی مانده ۱۰۰۰ ریالی برای پذیره‌نویسی عمومی عرضه می‌شود. مهلت پذیره‌نویسی عمومی از روز ۱۲ مهر ماه تا یکم آبان‌ماه خواهد بود.

پیش‌بینی در‌آمد هر سهم «اتکام»

شرکت بیمه اتکایی امین سود هر سهم برای سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۶ را با سرمایه یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریالی، ۲۶۲ ریال پیش‌بینی کرد. سود هر سهم این شرکت نسبت به سود ۲۴۹ ریالی هر سهم در آخرین گزارش شرکت در سال ۹۵، افزایش ۵ درصدی را نشان می‌دهد.