دنیای اقتصاد- هدیه لطفی: شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی با انتشار عملکرد ۳ ماهه و شرکت آهنگری تراکتور‌سازی ایران با انتشار گزارش ۵ ماهه روی سایت کدال خبرساز شدند. همچنین در روزهای اخیر یک شفاف‌سازی از سوی «حبندر» اعلام شد.

عملکرد 3ماهه «وپترو»

سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی در گزارش عملکرد ۳ماهه خود، پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۹۶ را با سرمایه یک هزار و ۸۲۰میلیارد ریال به‌طور خالص ۸۶ریال اعلام کرد.بر اساس این گزارش، «وپترو» در دوره ۲ماهه نخست سال مالی خود موفق به پوشش سود ۱۲ریالی به ازای هر سهم خود شد، به عبارت دیگر در این مدت ۱۴درصد از پیش‌بینی سود سالانه شرکت محقق شد. همچنین سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های شرکت تا پایان مرداد ماه سال جاری بالغ بر ۳۶میلیارد و ۶۵۴میلیون ریال بوده که هر چند ۱۴درصد از پیش‌بینی سود حاصل از سرمایه‌گذاری سالانه شرکت را محقق ساخته اما در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش حدود ۵۰درصدی نشان می‌دهد، به‌طوری‌که «وپترو» تا پایان مرداد سال قبل، مبلغ ۷۱میلیارد و ۲۳۳میلیون ریال درآمد از محل سرمایه‌گذاری‌های خود کسب کرده بود.به این ترتیب سود عملیاتی شرکت نیز با ۶۴درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۷میلیارد و ۷۴۷میلیون ریال رسیده است. این رقم نشان از پوشش ۱۲درصدی در پیش‌بینی سود عملیاتی سالانه شرکت دارد.

دو افشای مهم در «حبندر»

شرکت دریایی و کشتیرانی خط دریابندر روز گذشته اقدام به شفاف‌سازی درخصوص برنده شدن در مزایده لایروبی کلیه بنادر شمال ایران به مدت ۵ سال و همچنین خرید دو فروند شناور کرد. بر این اساس «حبندر» در شفاف‌سازی مزبور اعلام کرد: خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریابندر در راستای اهداف شرکت و سیاستگذاری سهامداران نسبت به خرید ۲ فروند شناور یدک‌کش چند‌منظوره ASD از چین اقدام کرده است که معادل ۲۰درصد قیمت خرید به فروشنده پرداخت و الباقی به همراه سود تسهیلات طی اقساط ماهانه و ظرف ۴ سال پرداخت خواهد شد. همچنین شرکت دریایی و کشتیرانی خط دریابندر درباره ابلاغ مناقصه شمال اعلام کرد: این شرکت در مناقصه اجاره تجهیزات لایروبی در حوزه شمال به منظور عملیات لایروبی، راهبری، نگهداری و تعمیر لایروب‌ها و تجهیزات مربوط؛ برگزار شده از جانب اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان (موجر)، برنده شده است. افزون بر این مدت اجرای موضوع قرارداد از اول خرداد به مدت ۵ سال و قرار‌داد در مرداد ماه ۹۵ به شرکت ابلاغ شده است. شرکت تاکید داشته که آثار مالی ناشی از این دو موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد که در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.

عملکرد 5ماهه «خاهن»

شرکت آهنگری تراکتور‌سازی ایران نیز پیش‌بینی سود هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۹۵ بر اساس گزارش دوره‌ای ۵ماهه اعلام کرد، بر این اساس «خاهن» سود هر سهم خود را با سرمایه ۷۳۰میلیارد و ۶۴۹میلیون ریال به‌طور خالص ۱۶۰ریال پیش‌بینی کرده که در دوره ۵ماهه نخست سال موفق به پوشش ۳۹درصد از این رقم شده است.همچنین در این مدت فروش «خاهن» با پوشش ۳۳درصدی نسبت به بودجه کل فروش سالانه بالغ بر ۴۲۸میلیارد و ۱۲۸میلیون ریال شده که در پی آن سود عملیاتی شرکت به حدود ۷۴میلیارد ریال رسیده است.«خاهن» تا پایان مرداد ماه سال جاری موفق به تولید ۵هزار و۶۰۰ تن قطعه «فورج» شده که در این مدت ۵هزار و ۵۹۶تن از تولید مزبور را به فروش رسانده است.