گروه بورس: در جریان معاملات روز یکشنبه فرابورس ایران بیش از ۲۶۱ میلیون سهم و ورقه بهادار به ارزش حدود ۹۹ میلیارد تومان در ۱۵ هزار و ۹۶۷ دفعه جابه‌جا‌ شد. نتیجه این داد‌و‌ستد‌ها نیز آیفکس را با رشد ۸/ ۲ واحدی معادل ۳۵/ ۰ درصد مواجه کرد.در پایان معاملات نماگر این بازار در ارتفاع ۸۰۷ واحدی قرار گرفت تا بازدهی این بازار از ابتدای سال تا‌کنون از محدوده منفی خارج شده و به ۲/ ۰ درصد برسد.

بیشترین تاثیر مثبت در محاسبه شاخص کل فرابورس را نمادهای «مارون»، «ارفع» و «شپاس» به جا گذاشتند. در مقابل معاملات منفی در نمادهای «دماوند»، «حخزر» و «بمپنا» از رشد بیشتر این شاخص جلو‌گیری کردند. در بازارهای اول و دوم نماد گروه صنایع کاغذ پارس با معامله ۵/ ۹ میلیون ورقه سهام بیشترین حجم معامله و نماد معاملاتی شرکت بهمن دیزل با ارزش معاملاتی نزدیک به ۲۶ میلیارد ریال بالاترین ارزش دادوستدهای انجام شده را بین نمادهای فعال در این دو بازار تجربه کرد.

در جریان معاملات روز یکشنبه نمادهای «شپاس»، «زنگان» و «اتکام» در صدر نمادها با بیشترین رشد قیمت قرار گرفتند. در مقابل «حخزر» و «وگستر» نیز بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند. در بازار اوراق تسهیلات مسکن نیز ۵۵ هزار و ۷۷۹ هزار ورقه به ارزش حدود ۵ میلیارد تومان معامله شد. امتیاز تسهیلات مسکن خرداد ۹۵ با بیشترین رشد قیمت و امتیاز مسکن آذر ۹۳ نیز با بیشترین افت قیمت مواجه شدند. این اوراق در محدوده قیمتی ۸۸۵ تا ۹۳۹ هزار ریال مورد معامله قرار گرفتند. در بازار اسناد خزانه اسلامی نیز روز یکشنبه نزدیک به ۳۰۷ هزار ورقه بهادار به ارزش حدود ۳۰۱میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که حجم و ارزش معاملات اسناد خزانه اسلامی مرحله سوم از سایر اوراق بیشتر بود.