گروه بورس-همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد توقف افت عمومی قیمت‌ سهام بود. دیروز نماگر بورس تهران که در دو روز ابتدای هفته بیش از ۸/ ۰ درصدی را افت کرده بود، سرانجام توانست به رشد اندک ۱۳واحدی دست یابد. رشدی که به مدد رشد نمادهای پالایشگاهی صورت گرفت. بهای نفت در بازارهای جهانی دیروز تحت تاثیر احتمال حصول توافق بر سر طرح فریز نفتی با رشد قابل ملاحظه‌ای مواجه شد و در نهایت اقبال مناسبی به نمادهای زیر‌مجموعه گروه پالایشگاهی شکل گرفت. در این شرایط شاخص توانست به مدد رشد قیمتی نمادهای «تاپیکو»، «اخابر»، «شبندر»، «شپنا» و «شبریز» به عدد ۷۶هزار و ۵۲۲واحد برسد.

در گروه بانکی دیروز اعلام شد: سه بانک ایرانی موفق به کسب مجوز فعالیت در یکی از شهرهای آلمان شده‌اند. خبرگزاری انگلیسی «رویترز» نوشت: سه بانک ایرانی به وزیر اقتصاد ایالت باواریای آلمان گفته‌اند که قصد دارند شعباتی را در شهر مونیخ افتتاح کرده تا به این وسیله به تسهیل روابط تجاری شرکت‌های آلمانی با ایران کمک شود.

خانم «آیلسش آیگنر» وزیر اقتصاد باواریا به روزنامه آلمانی «مونشنر مرکر» گفت که سه بانک ایرانی «خاورمیانه»، «پارسیان» و «سینا» از بانک مرکزی ایران مجوز لازم را برای برپایی شعبه‌های فرامرزی دریافت کرده‌اند. در گروه خودرویی به دنبال عدم عرضه بلوک ۸۰درصدی سایپا دیزل دیروز بحث در مورد دلایل عدم انجام این معامله در بازار مطرح بود. برخی خبرهای اولیه از احتمال تجدید عرضه این سهم خبر می‌دهد. در گروه پتروشیمی عرضه دوباره بلوک پتروشیمی دماوند به دلیل هزینه‌های بالای تکمیل این طرح و نبود توجیه اقتصادی در مورد آن دیروز به شکست انجامید و خریداری برای آن حضور نیافت.

در گروه سیمانی دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از کاهش تخفیفات اعطایی کارخانه‌ها به عوامل فروش انواع سیمان خبر داد.عبدالرضا شیخان طی نامه‌ای از برگزاری جلسه هم‌اندیشی مدیران عامل کارخانه‌‌های سیمان به منظور کاهش تخفیفات اعطایی به عوامل فروش خبر داد تا قیمت جدید کف سیمان تحویل در محل مصرف یا انبار مصالح فروش به تمامی کارخانه‌ها ابلاغ شود.

بر‌اساس این مصوبه (صادر شده در تاریخ ۱۳ شهریور ۹۵) مقرر شده است که کلیه کارخانه‌ها نسبت به رعایت قیمت‌ها و تعدیل کلیه فروش‌های قبلی اعم از نقدی و اعتباری اقدام عاجل صورت دهند. دبیر انجمن صنفی کار فرمایان صنعت سیمان تاکید کرد: قیمت‌های رسمی و قانونی مصوبه ۳۱ خرداد ماه سال ۱۳۹۳ همچنان به قوت خود باقی است و کلیه شرکت‌ها مجاز خواهند بود تا سقف قیمت مصوب انجمن به قیمت درب کارخانه‌ها، نسبت به فروش اقدام کنند.

در گروه ساختمانی مدیرعامل عمران فارس با صدور نامه‌ای خاطر‌نشان کرد تحقق پیش‌بینی‌های این شرکت به دلیل عدم ثبت افزایش سرمایه تحقق پیش‌بینی سود مطابق بیانیه افزایش سرمایه ممکن نشده است. محمد‌علی معین خاطر نشان کرد: به دلیل رکود در بخش ساخت و ساز، پیش‌بینی‌های فروش قابل تحقق نیست. در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل اما همچنان کم حجم بود که ارزش معاملات در بورس به ۷۵میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۱۷میلیارد تومان بالغ شد.