گروه بنگاه‌ها- مهتاب رحمتعلی: مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا، از توسعه سرمایه‌گذاری این شرکت در بخش‌های حمل و نقل و گردشگری خبرداد و گفت: به دنبال ساخت یک هتل نمونه، مشابه هتل‌های بین‌المللی «حلال» در ایران هستیم.

احمدرضا نیک‌کار اصفهانی در جمع خبرنگاران گفت: کلنگ احداث نخستین هتل از نمونه‌ هتل‌های بین‌المللی حلال هفته آینده در اصفهان به زمین خواهد خورد. وی افزود: ۶۴ هتل ایرانگردی و جهانگردی در کشور داریم که در حال تجهیز آنها برای تبدیل به هتل‌های ۵ ستاره هستیم. وی با اشاره به امضای قرارداد این شرکت با دانشگاه لوزان سوئیس برای ساخت اولین آکادمی گردشگری بین‌المللی در اصفهان گفت: اجرای کار این آکادمی از ماه گذشته آغاز شده و هدف آن جذب دانشجو در زمینه هتلداری است. وی از برنامه ۵ ساله شرکت برای جذب ۱۰ میلیون گردشگر به ایران خبر داد. نیک‌کار اصفهانی همچنین با اشاره به ایجاد زیرساخت‌ها برای جذب توریست به کشور به ورود یک هزار خودرو هیبریدی برای استفاده در هتل‌های کشور گفت: این خودروها با هدف کاهش مصرف بنزین و کاهش آلودگی هوا وارد شده‌اند. مدیرعامل هلدینگ آتیه به تجهیز هواپیمایی آسمان برای کمک به بخش گردشگری اشاره کرد و افزود: با افزایش سرمایه شرکت آسمان به ۳۳۰ میلیارد تومان طی ۵ ماه گذشته سرمایه این شرکت به‌عنوان تنها شرکت پس از ایران ایر مورد تصویب سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.

وی گفت: طی هماهنگی با وزارت راه پس از اخذ مجوزهای «اوفک» خرید هواپیما را در دستور کار داریم. وی با اشاره به تسویه بدهی‌های آسمان اضافه کرد: هواپیمایی آسمان به پنج بانک بزرگ کشور بدهکار بود که بدهی چهار بانک تاکنون تسویه شده و یک بانک دیگر هم تا ۲۰ روز دیگر تسویه خواهد شد. وی در بخشی دیگر از راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران - مشهد با سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های شرکت نام برد و افزود: با دو کمپانی بزرگ ژاپن در این زمینه مذاکراتی انجام داده‌ایم. وی دراین جلسه همچنین از ساخت آزادراه بتنی شمال به جنوب، احیای کفش ملی و ورود آن به خانه‌های ایرانی و همچنین هدف‌گذاری برای ایجاد مدیریت واحد در شرکت‌های کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش خبر داد.