گروه بورس، همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد کاهش شاخص تحت تاثیر نبود نقدینگی در بازار بود. تعدیل منفی در دو نماد هلدینگ نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی پردیس موجب نگرانی بازار از وضعیت شرکت‌های بزرگ شده است. در این شرایط دیروز،بازار با مازاد عرضه روبه‌رو‌ شد تا در نهایت شاخص با کاهش ۳۲۴ واحدی به رقم ۷۷ هزار و ۷۵۸ واحد برسد.

سه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. در جریان معاملات دیروز معاون ناشران و اعضای بورس تهران از عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام «آپ» در نیمه شهریور، موکول شدن طبقه‌بندی جدید شرکت‌ها به پاییز و پذیرش اوراق مشارکت ۷۰۰میلیارد تومانی شهرداری تهران خبر داد. روح‌الله حسینی‌مقدم در گفت‌وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در مورد شرکت ۷۵ میلیارد تومانی آسان پرداخت توضیح داد: این شرکت که با نماد «آپ» وارد بورس خواهد شد در مرحله نهایی پذیرش قرار داشته و سهامداران عمده و هیات مدیره آن باید ملاحظاتی را رعایت می‌کردند تا امکان درج نماد در روزهای آتی فراهم شود.

در گروه شیمیایی دیروز اعلام شد که کارگران تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی از فروردین ماه حقوق دریافت نکرده‌اند. شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی یا دی‌ام‌تی که از زیر‌مجموعه‌های پلی اکریل است، از ۱۲ مرداد‌ماه متوقف است. تکنسین شرکت دی‌ام‌تی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: به دلیل برخی مشکلات، شرکت پلی‌اکریل، از ماه‌های آخر سال ۹۴ تاکنون ماده مذاب دی‌ام‌تی درخواست نکرده است و تعطیل بودن خط تولید مرتبط با این موضوع بوده است، بنابراین ما در ماه‌های اخیر دی‌ام‌تی را جامد کرده و صادر می‌کنیم. در گروه معدنی، معاون مالی بزرگ‌ترین‌ هلدینگ معدنی بورس با استقبال از پیشنهاد رئیس سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی برای کاهش ۴۱ درصدی حقوق دولتی معادن در بودجه سال آینده کشور گفت: هیچ خروجی بر سر این موضوع با‌ سنگ‌آهنی‌ها به وجود نیامده است. در مجموع بازار دیروز بازاری ضعیف بود که در آن ارزش معاملات در بورس به ۱۱۱ میلیارد تومان و در فرابورس به ۲۵۷میلیارد تومان رسید.