گروه بورس، همایون دارابی: بورس اوراق‌بهادار تهران روز گذشته در یک روند کم رمق شاهد صعود به سطح ۷۸هزار واحد بود.در بازار دیروز معامله‌گران در حالی شاهد باز‌پس‌گیری کانال ۷۸هزار واحد بودند که شاخص کل هم‌وزن با کاهش یک واحدی معادل۰۱/ ۰ درصد در سطح ۱۴هزار و ۵۲۴واحد قرار گرفت. در این شرایط شاخص به مدد معاملات مثبت سه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با(۴۸ واحد)، ملی صنایع مس ایران با (۳۹واحد) و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با (۳۳واحد) افزایش، توانست به رشد ۱۱۸واحدی معادل ۱۵/ ۰ درصد دست یابد و در نهایت به رقم ۷۸هزار و ۸۶واحد برسد.

در بازار دیروز در گروه مخابراتی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران(رگولاتوری) گفت: اپراتورهای تلفن همراه از امروز می‌توانند برای طرح ملی جابه‌جایی اپراتور تلفن همراه بدون نیاز به تغییر سیم‌کارت(ترابردپذیری) تبلیغ کرده و نسبت به جذب مشترک اقدام کنند. در گروه پتروشیمی، پتروشیمی جم در مراسمی از تولید ۸گرید جدید محصولات خبر داد.

مدیرعامل پتروشیمی جم در مراسم رونمایی از ارزآوری ۱۰۰ میلیون دلاری این محصولات خبر داد و گفت: از این ۸ گرید تولید‌ شده، سه گرید در تولید در بطری‌های نوشابه گازدار و بدون‌گاز، دو گرید در تولید الیاف پلی‌اتیلن و سه گرید دیگر در تولید سپر خودرو، باک خودرو و لوله‌های آبیاری در صنعت کشاورزی و لوله‌های گاز در صنعت نفت‌و‌گاز استفاده می‌شود.

در گروه غذایی، شرکت سالمین در گزارشی اعلام کرد: در شرف انجام مراحل لازم برای واردات ماشین‌آلات خط تولید اسنک به مبلغ یک میلیون و ۱۶۲ هزار یورو است. بنابراین با توجه به پیش‌بینی تحویل، آماده‌سازی و راه‌اندازی خط تولید مذکور تا پایان سال جاری، به نظر می‌رسد تولید و فروش با اهمیتی توسط ماشین‌آلات مذکور و هزینه مالی اثر‌گذار بر سود هر سهم سال جاری، صورت نخواهد گرفت. ضمنا در صورت هرگونه تغییر با اهمیت در پیش‌بینی سود هر سهم سال جاری، مراتب سریعا به سازمان بورس اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین بنابر اعلام این شرکت، اطلاعات افشا شده فوق، دارای آثار مالی بر دوره گزارشگری جاری نیست.

در گروه ساختمانی شرکت توس ‌گستر اولین سود هر سهم سال مالی ۹۶ را با رشد ۱۷۳ درصدی اعلام کرد. «وتوس» با سرمایه ۵/ ۶۷ میلیارد تومانی، سود هر سهم سال مالی آینده را ۲۴۰ ریال پیش‌بینی کرد که در مقایسه با سود ۸۸ ریالی سال مالی جاری، ۱۷۳ درصد رشد داشته است.این رشد ناشی از برآورد افزایش ۴۴۷ درصدی درآمد فروش برای سال مالی آینده است. در گروه خودرویی روز گذشته آهنگری تراکتورسازی همچنان با صف خرید و رشد قیمتی همراه بود. آهنگری‌ تراکتورسازی‌ ایران‌ که به‌عنوان نخستین شرکت بورسی اقدام به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال جاری کرد، برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی را در پیش گرفته است. آهنگری‌ تراکتورسازی‌ ایران‌ اولین شرکتی است که در سال جاری قادر به دریافت مجوز افزایش سرمایه کامل و ۱۲۸ درصدی از تجدید ارزیابی دارایی‌ها شد و با برگزاری مجمع فوق‌العاده ۵ تیر به سرمایه اسمی بیش از ۷۳ میلیارد تومانی رسید.حال بعد از کمتر از دو ماه، این شرکت بورسی برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی را در پیش گرفته که در صورت تایید حسابرس و مجوز سازمان بورس، از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران تامین خواهد شد.

در گروه بانکی معاون اقتصادی بانک انصار با اعلام زمان تقریبی عرضه اولیه سهام شرکت ایرانیان اطلس در بورس، درباره نحوه قیمت‌گذاری این شرکت ۱۰۰ میلیارد تومانی توضیح داد.

به گزارش بورس‌پرس محمدرضا فهمی معاون اقتصادی بانک انصار در پاسخ به سوالی‌ درخصوص قیمت و میزان سهام پیش‌بینی شده برای عرضه اولیه این شرکت ۱۰۰ میلیارد تومانی اظهار کرد: با توجه به خالص دارایی‌های این شرکت که درحال حاضر حدود ۲۷ هزار میلیارد ریال (۲۷ هزار ریال به ازای هر سهم) برآورد می‌شود و بر پایه سود پیش‌بینی شده ۲۰۸۸ ریالی (۲۰۸۸ ریالی هر سهم) برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۹۵، قیمت سهام قابل واگذاری به نحوی تعیین خواهد شد که سهام ایرانیان اطلس با استقبال فعالان بازار سرمایه روبه‌رو‌ شود. وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، در تلاشیم تا عرضه این زیر مجموعه بانک انصار اوایل مهر در بورس اوراق بهادار تهران انجام شود.

در بازار بدهی پرداخت اصل پول‌های مربوط به اوراق مشارکت نارنجستان و تعهداتی که شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان به خریداران اوراق داشت، انجام شد.